EĞİTİMİN ETKİSİNİ ÖLÇÜN

İK ve Öğrenme ve Gelişim departmanlarında çalışanlar, finans departmanına ve/veya üst yönetime eğitim bütçesini sunmanın nasıl bir şey olduğunu bilirler. Eğitimin kuruma bir değer katmayacağına inanan yöneticiler şüpheci bir ifade ile kollarını bağlamış bir şekilde otururlar.

Measuring and Maximizing Training Impact (Eğitimin Etkisini Ölçmek ve En Düzeye Ulaştırmak)   kitabının yazarı ve Verizon’un  yatırımın geri dönüşü ile ilgili kıdemli danışmanı Paul Leone, bunun doğru olmadığını söylüyor. Leoni’nin deneyimlerine göre harcanan paranın dönüşü olduğu gösterilebilirse, finans yetkilileri oldukça anlayışlı olur.

Leone, “Üst düzey yetkililer ve yöneticiler sadece harcanan paranın doğru yere harcandığından emin olmak ister. Tabii ki amaçları teklifi hemen reddetmek değildir. İyi bir sonuç elde edilecekse, eğitim projesini hayata geçirmek, herkesin yararınadır.”

“İK, öğrenme ve gelişim profesyonellerinin anlaması gereken en önemli nokta şudur. Yönetime varsayımlara bağlı bir teklifle giden sadece onlar değildir. En somut projeler bile en iyi tahmin senaryolarına göre oluşturulur.”

“Pazarlama departmanın bir reklam yapmayı düşündüğünü farz edelim. Tüm departmanlar gibi  pazarlama departmanın da bunun için bir bütçe istemesi gerekiyor.  Dolayısıyla tahmine dayalı bazı istatistikler hazırlayıp biraz araştırma yapıyorlar. Sonunda da reklamın satışlarda artışa yol açacağı tahminine dayanan raporlarını hazırlıyorlar.” diyor.

Leone,“ Çoğu kişi sağlam varsayımlara ve milimetrik hesaplara dayanarak önerilerde bulunmaz. Öğrenme ve gelişim profesyonelleri bunu anlamalı. Aslında herkes  üst yönetime önerisini sunarken benzer durumda.” diyor.

“Belki sosyal bilimler temeline sahip olduğumuz veya akademik alt yapıya sahip olduğumuzdan kendimize çok yükleniyoruz ve mükemmelliyetçi yaklaşıyoruz. Standartlarımız o kadar yüksek ki; bu konu üzerine bir uzmanlık tezi yazabiliriz. Oysaki, mesele bu değil, hedefimiz yaratacağı değeri göstermek ve öne çıkarmak olmalı. “

“Dürüstçe söyleyebilirim ki bence reklamı denemek yerine performans gelişimini sağlayacak eğitimlere yönelmek ve yatırım yapmak daha güvenli bir adımdır. Aslında eğitim ile toplam sonuçlara değer katmış oluyoruz, ancak ne yazık ki bunu hiç ölçmüyoruz.” diyor.

Leone, liderlik eğitimlerinin etkisini ölçmekte kullanılacak ölçüm araçlarına (çalışanı elde tutma, müşteri memnuniyeti, çalışan verimliliği)  baktığında eğitimin gerekçesini belirlerken bu ölçme yöntemlerinin nasıl kullanılacağına yönelik bir sıralama yapmak gerektiğini ifade ediyor.

“Verim, eğitimin etkisini ortaya koyan en iyi ve en hızlı göstergedir. Birini eğitime gönderdiğinizde artan verim, sonraki hafta veya sonraki ay gibi çok kısa bir zaman diliminde kendini gösterebilir. Üst yönetime eğitim planınızı sunarken odaklanmanız gereken nokta işte budur. Kȃrlılığı artıran, giderleri kısan ve gelecekteki masrafları önleyen performans göstergelerine odaklanın.”

“Müşteri memnuniyetini göstermek de önemlidir. Ancak, verimden sonra ikinci sırada gelmelidir. Birçok kurumda müşteri memnuniyetine parasal bir değer atanmaz.”

“Çalışanın kurum bünyesinde kalma oranı, uzun vadeli olması dolayısıyla üçüncü sıradadır. Eğitimin çalışanı elde tutma oranlarında artışa sebep olduğunu gösterecek kadar uzun zaman geçmelidir. Ancak bu süre içinde, artışa sebep olduğu iddia edilebilecek birçok başka olay meydana gelebilir.”

Liderlerin etkinliğini artırmak üzere tasarlanmış programları ölçümlerken, liderlere bağlı çalışan kişilerin gelişimlerine de odaklanmak gerektiğini unutmamak gerekir.

“Bir liderin verimliliği aslında bağlı çalışanlarının verimliliklerinin toplamıdır. Liderin daha iyi sunum ve konuşma yapabilmesi, takımına daha iyi katkılar sağlayabilmesi, her ne kadar verimlilikte kazanç olsa da bahsettiğim tam olarak bu değil. Ben liderlik eğitiminin etkisini, bağlı çalışanlarının performans ve verimliliğindeki artışa bakarak ölçerim. Liderler; satışlar, müşteri aramaları ve müşteri memnuniyeti gibi somut temel performans göstergeleri ile her gün takip edilen ilk kademe çalışanları nasıl etkiliyor, görmeye çalışırım.”

Leone, ayrıca yatırımın geri dönüşünü artıran faktörleri belirlemeye yarayan Altıncı Seviye Ölçümler konusunda da oldukça heyecanlı.

“Bir eğitimden sonra katılımcıların çalışma ortamındaki bazı faktörler, eğitim girişiminizin toplam etkisini hem olumlu hem de olumsuz olarak etkileyebilir. Bu faktörler; eğitim içeriğiniz, eğitmenleriniz veya eğitimi ne kadar iyi planladığınız ile hiç ilgili değildir. Tamamen eğitime katılan yöneticinin iş ortamına dönmesiyle ilgilidir.”

“Geçtiğimiz günlerde yatırımın dönüşünün ortalama yüzde altı olduğu makul bir eğitim gerçekleştirdik. Tek yöneticiye bağlı 50 kişiden oluşan bir alt grup oluşturup ona odaklandığımızda ise yatırımın getirisinin yüzde 1800 olduğunu gözlemledik! Bu durum, yöneticinin çalışanlarıyla eğitim sonrasında nasıl değişim yaşadığına atfedilebilir. Yönetici, çalışanlarını izlemiş ve eğitimde öğrendiklerini gerçekten tam anlamıyla uyguluyorlar mı, bakmıştır.

Leone, üst yönetime teklif götürürken eğitimin yaratacağı değeri rakamsal olarak da sunmaktan çekinmemek gerektiğini vurguluyor. Öğrenme ve yetenek gelişim profesyonellerini ellerindeki veriyi paylaşmaları için cesaretlendiriyor.

 “Liderlik eğitimine yapılan yatırımın karşılığını en çok siz alırsınız, çünkü bir kişiyi eğitime gönderip, o kişiye bağlı on kişiye ilham kaynağı olursunuz. Bir kişi için ödeme yaparsınız ama çok daha fazla kişinin hayatını etkilersiniz. ”

"Eğitiminizin etkisini ölçmekten çekinmeyin.Ölçmezseniz kimse eğitimin kurumunuza kattığı değeri anlayamaz. Sesinizi yükseltin ve değerinizi gösterin.”

Yatırımın geri dönüşünü hesaplama ve eğitimin etkilerini ölçme konusunda daha fazla öğrenmek ister misiniz? O zaman bu ücretsiz webinarda bize katılın.

Liderlik Eğitimi – Yatırımın Geri Dönüşünü Hesaplamak ve Etkiyi Ölçmek

29 Kasım 2017, Çarşamba

TSİ: 20:00

Liderlik becerilerini geliştirmek, kurumun ilk kademesini etkilemek için en iyi yollardan biridir. Liderlik, öğrenme ve yetenek gelişim uzmanları, eğitimlere yapılan yatırımın geri dönüşünü görmek ister ancak etkisini ölçmekte zorlanır.

The Ken Blanchard Companies program direktörü David Witt bu webinarda, liderlik eğitimlerinin rakamsal etkisini belirlemek ve ölçmek amacıyla Dr. Leone ile bir araya geliyor. Leone,  Measuring and Maximizing Training Impact: Bridging the Gap between Training and Business Results (Eğitimin Etkisini Ölçme ve En Üst Düzeye Çıkarma: Eğitim ve İşletme Sonuçları Arasında Köprü Kurmak) kitabının yazarıdır.

Bu webinarda,

  • Blanchard Liderlik Eğitimi Yatırımın Geri Dönüşü Formunu (Tüm webinar katılımcılarının ücretsiz olarak temin etmesi sağlanacaktır) doldurarak liderlik eğitiminde yatırımın geri dönüşünü nasıl ölçeceğinizi,
  • Measuring and Maximizing Training Impact (Eğitimin Etkisini Ölçme ve En Üst Düzeye Çıkarma) kitabında öne çıkan  yöntem ile eğitimin etkisinin nasıl ölçebileceğinizi,
  • Sınıfta  öğrenilen yeni liderlik uygulamalarının gerçek hayatta nasıl kullanılacağını ve öğrenilenlerin nasıl kalıcı hale geleceğini,

öğrenin.

Liderlik eğitiminin etkisini  rakamsal veriler ile üst yönetime nasıl sunacağınızı ve eğitim planınızı beklentileri karşılayacak şekilde nasıl hazırlayacağını öğrenmek için bu fırsatı kaçırmayın.

Kayıt olmak için tıklayınız!

Geçmiş webinarlara ulaşmak için tıklayınız