Araştırmalar

Tamamı
2011 Kurumsal Meseleler Anketi

The Ken Blanchard Companies'in yıllık Kurumsal Meseleler Anketi'nin 2011 sonuçlarına göre, yakın geleceğe ilişkin şüpheci yaklaşımlarına rağmen, kurum liderleri eğitim ve gelişime ayırdıkları bütçeleri ya korumayı ya da arttırmayı planlıyorlar. Son anketimizde katılımcıların %38'i ekonominin gidişi konusunda çok ya da oldukça iyimserken, %63'e yakını ekonomik duruma orta düzeyde iyimser ya da temkinli bir şekilde yaklaşıyorlar.

 

Değişimin Kurumda Tutunması için Liderlik Stratejileri

2008'de Ken Blanchard Companies tarafından yürütülen bir çalışma, kurumların yüz yüze kaldıkları zorlukların, nasıl bir etkin değişim liderliği gerektirdiğinin resmini çiziyor. 

Eğitim Yatırımınızdan En Yüksek Faydayı Kazanın

Kurumlar çalışanlarını en yüksek potansiyellerine ulaştırmak amacıyla eğitime milyonlarca dolar harcıyorlar. Maalesef, dünya daki en iyi eğitim bile,—beraberinde sürdürülebilir sonuçlar yaratacak bir süreç yürütülmeksizin—herhangi bir fark yaratamaz. 

 

Yeni Eğilimler ve Demografik Güçler

Future of Success (Başarının Geleceği) adlı kitabında eski ABD Çalışma Bakanı Robert Reich şöyle diyor, “Dünyamızda bugün gelişmiş ülkede müşteri olmak çok kolay, ancak çalışan olmak çok zor.” 

Sanal Takımlarda Mükemmeliği Yakalamak

Sadece on, onbeş yıl kadar önce, sanal takımlar neredeyse yok gibiydi. Günümüzde, teknoloji, küreselleşme ve pazarın hızlı cevap talebi, iş yapış stilini ciddi bir şekilde değiştirdi. Çoğu çalışan—en üst yönetimden ilk kademe çalışanlarına kadar—fiziki olarak farklı mekanlarda, birbirlerini görmeksizin etkin bir şekilde çalışmak zorunda. 

Etkİle! Bülten

Tamamı
Kurumunuz için Hizmetkâr Liderlik Eğitim Programı Hazırlarken Dikkat Etmeniz Gerekenler

The Ken Blanchard Companies’de üst düzey danışman ortağı Bob Freytag, Hizmetkâr Liderlik zihniyetini, bir eğitim programına ve belirli bir takım becerilere dönüştürmenin gerçekten çok zor olduğunu söylüyor.

“Hizmetkâr Liderlik ile ilgili çalışmalarınızı, bir eğitim programı olarak değil, yavaş yavaş oluşan bir varoluş biçimi olarak ele almalısınız. Bu; işe alım uygulamalarını, vizyonu ve değerler çalışmasını kapsayan, liderlerin çalışanlarıyla daha derin güvenilir ilişkiler kurmasına izin veren becerileri öğreten ve cesaretlendiren yavaş ve tutarlı bir yaklaşımdır." 

Freytag’a göre “Herhangi başarılı bir programın temeli, ortaklık zihniyetine ve güvende hissederek yapılan görüşmelere dayanır. Ancak, yine de vizyonunuz ve değerleriniz ilk sırada olmalıdır.”

Yönetici Desteği Olmadan Bir Hizmet Kültürü Yaratamazsınız

Legendary Service:The Key is to Care (Efsanevi Hizmet: Kilit Nokta Önemsemektir) kitabının yazarlarından Vicki Halsey, “Yöneticilerin bir hizmet kültürü yaratırken kilit rol oynadıklarını unutmayın” diyor. “Hizmet Vizyonunu, ilk kademe çalışanlar için hedeflere ve görevlere dönüştürmek, liderlerin sorumluluğudur.”

Halsey, The Ken Blanchard Companies’in amiral gemisi konumundaki Çok Boyutlu Liderlik II-SLII® programı ile yeni çıkan Efsanevi Hizmet programı arasındaki bazı doğal bağlantılara dikkat çekiyor:

Açık hedefler belirleyin. Halsey, “Hedef Belirlemek hem Efsanevi Hizmet hem de SLII programlarının temel unsurlarından biridir. Biz hem kurumsal hem de bireysel düzeyde tüm iyi performansların açık hedefler belirleyerek başladığına inanıyoruz. Efsanevi Hizmet eğitiminde, hem kurum ve hem de kişisel hizmet vizyonunun olması gerektiğini öğretiyoruz. Bu vizyon, kime nasıl hizmet ettiğinizi ve müşteriye olan faydasını açıklar. SLII eğitiminde katılımcılar, hizmet vizyonu gibi kurumsal hedefleri, ilham veren anlamlı bireysel hedef ve görevlere çevirmeyi öğrenirler.” diyor.

Müşteri Hizmetleri Puanlarını Yükseltmek için Ne Yapmalı?

The Ken Blanchard Companies’in yeni Efsanevî Hizmet programının ortak yazarlarından Kathy Cuff, müşteri hizmetleri denetimini birçok olayın tetikleyebileceği söylüyor.

“Şirketler, en çok da hizmet kültürü yaratmaya çalıştıkları zaman, müşteri hizmetleri işleyişini gözden geçirmeye ihtiyaç duyarlar. Çünkü büyüdüklerinde, birleşme-devralma gibi bir durum yaşandığında şirket içinde yaygın ve istikrarlı bir kültür olduğundan emin olmak isterler.

Başka bir sebep de yıllık müşteri hizmetleri araştırması olabilir.

Alanında Uzman 20 Lider ile Hizmetkâr Liderlik Üzerine

Geçtiğimiz günlerde Ken Blanchard ve Renee Broadwell’in kitabına katkıda bulunan 20 lideri “Hizmetkâr Liderlik’i Hayata Geçirmek” web etkinliğinde bir araya getirdik. Böylece liderlik, öğrenme ve yetenek gelişimi  alanında 3200 profesyonel, onların deneyimlerini dinleme fırsatı yakaladı.  

Hizmetkâr Liderlik’i Hayata Geçirmek: Olağanüstü İlişkilere ve Sonuçlara Nasıl Ulaşırsınız kitabı Hizmetkâr Liderlik ilkelerini ve günümüz kurumlarına nasıl uygulanacağını anlatan 44 kısa makaleden oluşuyor.

Hizmetkar Liderlik Zihniyeti ve Becerileri

Kitapları en çok satanlar listesine giren Ken Blanchard, “Hizmetkar Liderlik zihniyeti kendinizden çok başkalarına odaklanmakla ilgilidir.” diyor. Blanchard, Hizmetkar Liderliği Hayata Geçirmek  adındaki yeni kitabı için araştırma yaparken başkalarına odaklanan yaklaşımı benimseyen liderlerin ihtiyaç duyduğu zihniyeti ve becerileri inceleme fırsatı yakaladı. “Hizmetkar Liderlik zihniyeti, hizmetkâr liderliğin iki yüzü olduğunu kabul etmektir.  Bir yüzünde Liderlik vardır; vizyon, yön ve hedefler yer alır. Herkesin, nereye gittiğinizi ve ne başarmaya çalıştığınızı bilmeye ihtiyacı vardır.” diye açıklıyor.