The Coffee Bean & Tea Leaf® Yiyecek ve İçecek

ZORLUK

The Coffee Bean & Tea Leaf® (CBTL) bir özel aile şirketi olarak  360’ın üzerinde mağaza ile Dünya’nın en büyük kahve ve çay perakende mağaza zincirlerinden biridir. 1963’te kurulan kurum, hiçbir yerde bir benzerinin olmayacağı bir müşteri deneyimi ile daha iyi insanlar, daha iyi ürün ve daha iyi bir ortamın oluşacağı bir kültür yaratmayı amaçlamıştır. Toplam Kalite Deneyimi dedikleri bu strateji kendini kanıtlamıştır. Kurum 1999 yılından bu yana her yıl %25’lik bir büyüme gerçekleştirmiş ve bu kurum aynı şekilde büyümeye devam etmeyi öngörmektedir. Ancak hızla yükselen çalışan ve yönetim devir hızı, daralan çalışan havuzu kurumun başarılı performansına tehdit oluşturmaktadır.

CBTL, insan kaynaklarının stratejik kullanımı ile, işçi maliyetlerini düşürecek, verimliliği ve etkinliği arttıracak, rekabet avantajı yaratmak için liderlerin üstün vasıflarını ortaya çıkaracak, işe alma kriterleri ve yeterlilikleri ile ilişkilendirilmiş performans yönetimine vurgu yapacak bir çözüm arayışındaydı.

 

ÇÖZÜM

CBTL, The Ken Blanchard Companies Çok Boyutlu Liderlik II (SLII) Modeli ile karşılaştıktan sonra, bunun aradıkları çözüm olduğunu anladı. İnsan Kaynakları Direktörü Michael Serchia, “Model, çalışanlarımızın kendilerini özdeşleştirebilecekleri sadeliğe ve doğrudan yaklaşıma sahip.” Bununla birlikte, CBTL’a göre, SLII, liderlik gelişiminde çıtayı her düzeyde yükseltmelerini ve ortak bir liderlik anlayışını ve stilini oluşturmalarını sağlayacaktır.

The Ken Blanchard Companies ile birlikte çalışarak, Bölge Müdürlerini, İlçe ve Alan Eğitim Müdürlerini eğitecekleri harmanlanmış bir eğitim yarattılar ve 125 Genel Müdüre bu konsepti tanıtmayı planladılar. Kurum, WebEx üzerinden başlattıkları çalışmalar ve bireysel koçluk seanslarından yararlanarak liderlik gelişim esaslarını yürürlüğe koydu.  Ayrıca, eğitimden önce başarı içeriğinin tanımlanması ve her çalışanın değişim çabasına katkıda bulunması için cesaretlendirecek bir izlenebilirlik kurmak için inanılmaz enerji sarf ediliyordu.  

 

SONUÇLAR

Mağaza satışlarında artış, düşük performanslı mağazalarda artan verimlilik, daha güçlü takım çalışmaları ve ilişkiler, çalışanların bünyede tutulmasında artış gibi çok etkileyici sonuçlar elde edildi. Eğitim süreci, üzerinde durulup çalışıldığında morali ve bağlılık oranını yükselten ve çalışanların bünyede tutulma oranını arttıran yönetim zayıflıklarını tanımlamaya da yardımcı oldu.