Cox İletişim Telekomünikasyon

ZORLUK

Cox İletişim Fortune 500'e dahil, gelişmiş dijital video, yüksek hızlı internet ve telefon hizmetleri sunan genişband iletişim ve eğlence kurumudur. Cox, rekabete açık pazarın taleplerini karşılamak için sürekli gelişime kendini adamış ve başarının anahtarının 20.000 çalışanının üstün performanslarına bağlı olduğuna inanmaktadır.

Bu sürekli ilerleme ihtiyacını karşılamak için, kurum 2005 yılında tutarlı bir performans yönetim süreci ile desteklenen bir hesap verebilme temeline dayanan kültürü oluşturmaya başlamıştır. Cox İletişim'in Yetenek ve Gelişimden sorumlu Başkan Yardımcısı Erin Hand'in açıklamasıyla " Bizim aradığımız, bireysel amaçlarla stratejik amaçları uyumlandıracak, performans yönetimine, yönetici ve çalışanlar arasındaki bir ortaklık olarak bakan, açık iletişimi cesaretlendiren bir yaklaşımdı.”

 

ÇÖZÜM

Bu kültürü yaratmanın ilk adımı, bir kısım formları doldurmanın ötesine geçecek, bunun yerine yönetici ve çalışanlar arasındaki performans ile ilgili görüşmelerin sıklığına ve kalitesine odaklanan bir performans modelini belirlemekti. Cox'taki Liderlik Gelişim Direktörü Melaine Cadenhead'a göre, aradıkları, The Ken Blanchard Companies'in Çok Boyutlu Liderlik II modeliydi. O'nun kelimeleri ile, "Çok Boyutlu Liderlik II'nin amaçlarına bakarsanız, bizim aradıklarımızın tamamını 12'den vurduklarını görürsünüz."

The Ken Blanchard Companies ile birlikte çalışarak, Cox İletişim yeni bir liderlik programı yarattı—Sonuçlar için Liderlik. The Ken Blanchard Companies’in Çok Boyutlu Liderlik II (SLII) Modeli'ni temel olarak kullanan yeni programlarını, çalışanın gelişim düzeyini teşhise, çalışanın ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde liderlik stilini adapte etmeye ve sürekli, açık ve net, geribildirim sağlamaya odaklı olarak, kurumun yaklaşık 2.500 liderine sunuldu.

 

SONUÇLAR

2005'in Ocak ayında yayılımına başlanan program, etkileyici sonuçları da beraberinde getirdi. Bu başarı hikayesinin hazırlandığı aşamada, planlanan 2500 yöneticinin 1800'ünden fazlası programa katılmış durumdaydı. Cox tarafından eğitim programına paralel olarak yürütülen ve yine başarı hikayesinin yazım aşamasında sürmekte olan etki araştırmasının ilk sonuçlarına göre katılımcıların %60–%70'inden fazlası, eğitimden sonra çalışanlarla daha anlamlı ve etkili birebir görüşmeler yürüttüklerini belirtmektedirler.

Bir yöneticinin raporunda yazanlar: "Düzenli birebirler yürütmem, departmanımda olan bitenler üzerine daha fazla bilgi sahibi olmamı sağladı. Öncesinde, fırsat bulduğumuzda görüşürdük, ama bunu bir öncelik haline getirerek, çalışanlarımla daha iyi işleyen bir iş ilişkisi kurdum ve daha fazla bilgi sahibi oldum."

Sonuçlar için Liderlik, sadece daha çok görüşmenin gerçekleşmesini özendirmekle kalmadı, aynı zamanda daha nitelikli görüşmelerin gerçekleşmesini de sağladı. Yine başka bir program katılımcısının söylediklerine göre, “Artık iş verirken, çalışanları teşhis ediyorum. Bu bana ve ilk kademe yöneticilerime daha etkin bir şekilde idare etme fırsatı veriyor. Örneğin, bir çalışanın belirli bir görevde, Hayal Kırıklığına Uğramış Öğrenci’ye dönüştüğünü gördüğümüzde, sanki kişinin bir tutum problemi varmış gibi bundan rahatsız olmak yerine, kişi ile Koçluk Stili'ni kullanarak, kişinin bu süreci aşmasına yardım ediyoruz.”

Sonuçlar için Liderlik programının gerçekleşen başarısına bakan Cox İletişim, liderlerine, koçluk etmek ve çalışanlarını geliştirmek için ihtiyaç duydukları becerileri kazandırmada, Blanchard ile kurduğu ortaklığın stratejik bir fayda sağladığına inanıyor.

SLII'nun dili artık yöneticilerin çalışanları ile yürüttükleri gelişim üzerine konuşmaların düzenli bir parçası oldu ve Cox görüyor ki, performans yönetimi ve tutarlı bir koçluk modeli üzerinden hesap verebilme temeline dayanan bir kültür yaratma amaçlarında, yöneticileri işleri artık çalışanları ile birlikte kendi başlarına mükemmel götürüyorlar.