Express EP Ticari Hizmetleri

1983'te üç çalışanla yola çıkan Express Employment Professionals (Express EP), günümüzde iş ve işçi bulma dünyasında dev bir oyuncu haline gelmiştir. Organizasyon; Avustralya, Afrika, Kanada ve ABD'de 600 ofislik bir franchise zincirinde yaklaşık 370.000 çalışan istihdam etmektedir. Ayrıca bir numaralı franchise iş ve işçi bulma kurumu haline gelmiş ve ABD'deki dokuz çığır açan kurumdan biri olarak seçilmiştir.

Organizasyonun CEO'su Bob Funk işlerini katlayarak büyütmek istediklerini açıkladığında, üst yönetim stratejik planlarla birlikte lider yedek kulübesinin güçlendirilmesi meselesini de incelemişti. Bunu yaparken Express EP fark etti ki mesele sadece büyüyen işlerin gerektirdiği liderlik pozisyonları için boşluk değil aynı zamanda emekliye ayrılacakların yerlerine yeni liderler geliştirmeye yönelik eğitimlerde de eksiklik mevcuttu. Üst yönetimde ciddi bir emeklilik yüzdesi ile karşı karşıya olan Express EP, biliyordu ki diğer düzeylerde de yeteneklilerin bünyede tutulması meselesini ele almalıydı.

 

ZORLUK

Organizasyon, kendi benzersiz franchise modeline, vizyon ve misyonuna uyumlu, sadece teoriyle sınırlı olmayan bir eğitim modelini sunabilecek bir eğitim tedarikçisini bulmak için derin bir arayışa girdi. Express EP, The Ken Blanchard Companies'i seçti. Çünkü Blanchard'ın sunduğu Çok Boyutlu Liderlik II (SLII) çerçevesi tüm ihtiyaçlarını karşılıyordu. Liderlik Gelişim Direktörü Cheryl Moreno'nun sözleriyle "Blanchard'ın içeriği sadece bizim iş modelimize uymakla kalmıyor, aynı zamanda bizim misyon, vizyon, değerler ve hedeflerimize de ayna tutuyor.SLIIII Modeli sadece sürdürülebilir değil aynı zamanda teorinin ilerisine de geçiyor. Blanchard'ın özelleştirilebilen içerikleri benzersiz iş modelimize uygulanabilirliği garanti altına aldı."

 

ÇÖZÜM

İçerik özelleştirildikten sonra, bir aydan az bir süre içerisinde, üst yönetimin, en önemli franchiselerin liderlerinin ve sahada eğitmen ya da "geliştirici" olarak görev yapacak 25 iç eğitmenin hedeflendiği, toplamda 225'i aşkın profesyonele 2 günlük bir eğitim sunuldu. Bir sonraki aşama, 475 franchise lokasyonunda diğer liderlerin ve 600 destek elemanının birer günlük eğitimleriydi. Bu yoğunlaştırılmış eğitim süreçleri tamamlandığında, Express EP, derin bir nefes alıp ulaşılan sonuçları enine boyuna tarttı. Eğitime katılanlar arasında gerçekleştirilen anketler ve odak grupları aracılığı ile şu sonuçlar belirlendi: Katılımcıların % 57'si ÇBLII Modeli'ni kullanıyorlar, %51'i, takım üyelerine ÇBLII Modeli'ni anlatmakta kendilerini gayet yetkin hissediyorlar. Ayrıca %70'i liderlik becerilerini geliştirdiklerine inanıyor ve %90'ı aşkın katılımcı, çalışanları ile daha sık ve daha kaliteli görüşmeler yürüttüklerini belirtiyorlar.

İlk raporların olumlu olması bir yana, Express EP uzun soluklu, sağlam bir değişim yaratmak için SLII'yu kültürlerine entegre etmenin bir yolunu bulmak zorunda olduğunun bilincindeydi. Yeni liderlerin eğitilmesi, mevcut liderlere takip-tazeleme seansları sunulması, saha eğitmenlerinin sürekli gelişiminin sağlanması için bir eğitim-gelişim programı yarattılar. Express EP ayrıca, SLII'de öğretilen kavramların pekiştirmek için bir başka Blanchard çözümü olan Liderler için Koçluğun Temelleri Programı'nı da devreye almaya kararını verdi. Son bir strateji olarak da, her liderin LAP (Lider Eylem Profili) liderlik değerlendirme sonuçlarının daha derinlemesine incelenerek kişilerin güçlü yönlerinden daha fazla faydalanılması için gerekli adımlar atıldı.

İlk eğitim süreçlerinin bu olumlu sonuçlarının ışığında Express EP, çalışan gelişiminin sürekliliği için, ilk kademe çalışanları arasında Blanchard'ın Çok Boyutlu Kişisel Liderlik (ÇBKL) Programı'nı da yaygınlaştırmayı planlıyor. ÇBKL'e katılan Moreno, bu programın SLII için mükemmel bir tamamlayıcı ve kurumun geri kalanına kişisel liderlik becerilerinin kazandırılması için çok güçlü bir yol olduğunu biliyor. Moreno’nun ifadesi ile, " Liderler için Koçluğun Temelleri programıyla desteklenen SLII ve ÇBKL ortaklığı başarının gerçek anahtarı. Bu programlar hepimizi ortak bir liderlik dilinde buluşturuyor. Çalışanlarımız kendilerine ve başkalarına etkin bir şekilde liderlik etmeyi öğreniyorlar. Birbirimizin gelişim düzeylerini teşhis etmeyi ve uygun bir şekilde hedefleri belirlemeyi artık biliyoruz. Çalışanların, liderlik stili ve yaklaşımı açısından ihtiyaç duyduklarını isteyebilmeleri ve kendi güç kaynaklarından yararlanmalarını görmek bizim açımızdan çok değerli bir ödül."

 

SONUÇLAR

Eğitimlerden bu yana Express EP, iletişim etkinliğinde ve güven düzeylerinde artışlar gözlemlemekte. Moreno şu kelimelerle ifade ediyor bu durumu, "Her an istifa edecek gibi duran çalışanlarımız vardı, eğitimler sonucunda liderlerine ve kuruma bağlılıkları yeniden oluştu." Ayrıca kurum, daha somut sonuçları da ölçebildi. Bir yıl içinde satış telefonlarında %42, genel ciro da %67'lik artışa ulaşıldı. Moreno'nun bu deneyimlerine ilişkin son ifadeleri şu şekilde,"Başarımızın büyük bir kısmını Blanchard ile olan ilişkimize borçlu olduğumuz kanısındayız. Görev olarak yapmaları gerekenin çok daha fazlasını sunuyorlar ve hizmetkar liderlik kültürleri etkileşim içinde oldukları her bireyin içine işliyor."