Aral Perakende

ZORLUK

Benzin istasyonu şirketi Aral çeşitli birleşmeler ve satın almalardan geçmişti.

 

ÇÖZÜM

Kaçınılmaz bir şekilde yeniden yapılandırmaya gidilmiş ve aynı yılın Mayıs ayında şirket, The Ken Blanchard Companies Alman iştiraki Voss+Partner ile yeni oluşturulan Filo Klasik Müşteri Servisi (FCCS) departmanında takım oluşturma atölyesi almak için anlaşmıştı. Eğitimin amacı departmanda çalışacak bir ekip olarak değerlendirmek ve bu şekilde geliştirmekti. Böylelikle gruplar birbirlerini departmanın başarısı için birlikte katkı sağlayacakları denk ortak olarak görmüştür.

12-14 katılımcı için İki Yüksek Performanslı takımlar Oluşturma eğitimi planlandı. Atölyede katılımcılardan gerçek bir iş durumu içerisindelermiş gibi takım olarak çalışmaları istendi. Takım gelişimi ve işbirliği anlayışının aktarılması haricinde Biz ruhunu geliştirmek eğitimin odak noktasıydı: Takımlar, kendileri için ortak hedefler belirledi ve takım üyeleri takım içindeki rollerini tanımladı. Pratik uygulamalar sırasında, bir yandan keyifli zaman geçirerek, başarılı işbirliği araçlarının gerçekten işe yaradığını fark ettiler.

Sylvia Peukert: “Eğitimin başında odak noktası bir grubun nasıl bir takım haline geleceği ile ilgiliydi. Bir takımın en yüksek verimliliğe ulaşmak için hangi beceriler ve koşullara ihtiyacı olabileceğini inceledik, uygulama alıştırmaları sırasındaysa, katılımcılar işbirliğinin sorunsuz çalışmasının iş ortamı ve verimlilik üzerinde oldukça olumlu bir etkisi olduğunu öğrendiler”.

Yüksek Performanslı Takımlar Oluşturmak Çok Boyutlu Liderlik II gelişim modeline dayanır ve Sylvia takımların gelişimine izin verilmesi fikrinin katılımcılarda olumlu etki yarattığını ifade ediyor.

“İşte bu! dediğimiz bir etki yarattı. Her takımın birinci olmadan önce çeşitli gelişim aşamalarından geçeceğini anladıklarında katılımcılar, büyük ölçüde rahatladı. Farklı gelişim düzeylerinde takım performansı ve takım davranışının özellikleri tartışıldı, katılımcıların fiili performansı analiz edildi. Sonra takımla iletişim, anlaşmazlıkların çözümü ve birlikte karar alma gibi özel takım becerilerinin gelişimi incelendi. Katılımcılara iç iletişimi iyileştirmek için aktif dinleme ve geri bildirim sağlama becerileri aktarıldı. Katılımcılar bu iletişim araçlarının ne kadar basit ve etkili olduğunu anladığında yeni becerileri daha büyük istekle kullandılar".

Son eğitim oturumu ise yaratıcı bir şekilde birlikte karar alma süreciyle ilgilidir. Bu alıştırmada katılımcılar alışılmadık bir ürün için bir pazarlama stratejisi geliştirdi. Bu uygulamadan hem keyif aldılar hem de zaman sınırlaması varken takım içinde uzlaşma sağlamayı öğrendiler.

 

SONUÇLAR

Sylvia: “Bilgi veren uygulama alıştırmaları sayesinde katılımcılar eğitimin oldukça faydalı olduğunu söyledi. Küçük takımlar halinde birlikte çalıştıkça aramızdaki diyalog arttı ve bu durum eğitime eğlence unsurunu kattı. Her açıdan, herkes için etkili ve teşvik edici bir etkinlikti. Oluşmasnı hedeflediğimiz “biz ruhu” gözle görülür şekilde hissedilmeye başlandı. Aynı zamanda katılımcıların eğitim sırasında öğrendiklerini yoğun günlük programlarında uygulamaya geçirdiklerini duymak sevindiriciydi. Bence bu büyük oranda eğitimin “uygulama” ağırlıklı olmasına ve Blanchard eğitmenlerinin becerilerine dayanıyor. Çok iyi bir iş çıkardılar."