CHG Sağlık Hİzmetleri Sağlık

Altı eyalette yedi operasyon merkezi ile CHG Sağlık Hizmetleri, sağlık bakım tesislerinin istihdam ihtiyacını 30 yılı aşkın bir süredir karşılamaktaydı. Her ne kadar çalışan devri sektör standarlarına göre %40 ile daha iyi olsa da, CHG yöneticileri, yıldız çalışanları elde tutma konusunda daha iyi durumda olmak istiyordu. Böylece konuyla derhal ilgilenmeye karar verdiler.  

Öğrenme ve Gelişim Direktörü Rachel Klemens “İşimiz; çalışanlarımız, hizmet verdikleri tesisler ve bakım hizmeti sağlamak üzere yerleştirdikleri kişilerin ilişkisine dayanmaktadır. Bu ilişkiler öyle güçlüdür ki; biri CHG’den ayrıldığında büyük olasılıkla müşteriyi de beraberinde götürür. Dolayısıyla her ne kadar çalışan devrimiz düşük olsa da bu rakamı düşürebilmemizin işimiz üzerinde çok büyük bir etkisi olacağını biliyorduk.”

İlk adım çalışan bağlılığı anketi düzenlemek oldu. Anket sonuçları, çalışanların %71’inin işlerine bağlı olduğunu ortaya koydu. CHG yöneticileri çalışan bağlılığı puanlarını yükseltebilirlerse çalışan devrinin düşeceğini öngördüler. Liderlerin çalışan bağlılığı yüksek bir iş ortamı yaratabilmesi için bir plan oluşturdular. Yoğun bir araştırma döneminden sonra The Ken Blanchard Companies’in Çok Boyutlu Liderlik II (SLII)’yu seçtiler.

CHG, SLII’yu 11 aylık İnsan Odaklı Liderlik  Programı adını verdiği eğitim sürecinin merkezine yerleştirdi. SLII’nun yanısıra takım kurma ve çeşitli sağlık meseleleri  hedefleyen eğitimlerle birlikte şirket yöneticileri tarafından verilen ve CHG’nin temel değerlerini anlatan eğitimlerde yer aldı. Hatta Şirket CEO’su Scott Beck dahi güven ve açıklık üzerine ders verdi.  

Bir yıl boyunca 6 gruba iki ayda bir  yüz yüze eğitimler verildi. Yeni becerileri öğrenen katılımcılar işe döndüklerinde öğrendiklerini derhal kullanmaya başladılar. Her grubun katılımcıları, bir araya gelerek birbirlerine koç ve mentor olarak destek oldular. İnsanların bölümler ve birimler-arası daha yakın çalıştıklarını gözlemledik çünkü bu eğitim sürecinde oluşturulan gruplar onların güvene dayalı ilişkiler kurmalarına destek oldu.”

Şu anda tüm yöneticiler SLII eğitimini tamamladı. Bundan sonra hedef yeni liderlerin işe alınmalarını takiben 6 ay içinde eğitimi tamamlamalarıdır. Böylece kurum içinde kullanılan liderlik dilinden yararlanabilirler.

BAŞARININ ÖLÇÜMLENMESİ

Her lider CHG’deki 6 ayının sonunda 360 derece değerlendirmeyi tamamlıyor. Tahmin edileceği üzere CHG değerlendirme puanları ile iyileşen çalışan bağlılığı puanları arasında doğrudan bir bağlantı buldu. “Çalışan bağlılığı puanları yüzde 71’den yüzde 90’a çıktı. Çalışan devri ise yüzde 40’dan yüzde 17’ye geriledi. Toplam sonuçlara bakıldığında ise gelirimiz yüzde 19 arttı.”

UZMANDAN ÖNERİ

CHG bu başarılı eğitim girişiminin meyvelerini alırken Klemens liderlik gelişim programına başlayacak kurumlara bazı ipuçları veriyor. “Unutulmamalı ki değişim bir gecede gelmiyor. Gerçek sonuçları görmek için kendinizi uzun vadeli bir biçimde bu işe adamalısınız. CHG de bu yolda çeşitli engeller ve zorluklarla karşılaştı ancak bu engelleri eğitim sürecini geliştirmek ve sürdürmek için birer öğrenme fırsatı olarak değerlendirdi.”

İkinci bir nokta ise her kademeden tüm liderlerin desteğini almaktır. Klemens, “Bu becerileri yalnızca seçtiğiniz bir grubun öğrenmesi yeterli değildir. Her liderin eğitimden geçmesi gereklidir. Böylece tüm kurum tutarlı bir biçimde aynı  liderlik dilini kullanabilir.” diyor.

CHG 10 yıldan uzun bir süredir tüm liderlerine SLII eğitimi sunmaktadır. Bu yaklaşım ile liderlerin hizmet eden lider inancı derinleşmiştir. Öyle ki şirket değerleri hizmet eden lider kavramını destekleyen niteliktedir ve kurum boyunca daha iyi ve tutarlı kararlar almak için kullanılmaktadır. Değerleri: Önce İnsan, Dürüstlük ve Etik, Kalite ve Profesyonellik, Sürekli Gelişim ve Büyüme. “Önce İnsan” değeri kurumun temel değeridir ve kurumun gidişatına ışık olmaktadır. Bu felsefe izlenirse, kurumsal ve bireysel başarının kaçınılmaz olduğunu CHG kültürü göstermektedir.

CHG’de başarılı bir lider olmak için hizmet eden bir yaklaşım ile ekip çalışanlarınıza SLII becerilerini kullanarak destek olmalı ve yönlendirme sağlamalısınız.

“Kültürünüzü yaşamak ve değerlerinizi desteklemek için bir kurum olarak cesur olmalısınız. Ancak bunu başarırsanız karşılığını fazlasıyla alırsınız. CHG'nin" Fortune Çalışılacak En İyi 100 Kurum Listesi" içinde 18. sırada yer alması boşuna değildir."