Allianz(Portekiz) Finansal Hizmetler

Allianz Portekiz Dünyanın en büyük sigorta şirketlerinden biri olan ve merkezi Almanya'da yer alan Allianz Grup'un bir bölümüdür.  Allianz Portekiz, 740 çalışanı vardır.  Patricia Brito Moon eğitim, yönetim gelişimi, iç iletişim, sosyal sorumluk gibi İK Gelişim alanlarından sorumludur ve kendisinin İK yönetiminde Japonya, Fransa ve Avusturalya başta olmak üzere uluslararası tecrübesi mevcuttur.

 

ZORLUK

Allianz Portekiz Kurumsal Gelişim Müdürü, Patricia Brito Moon kabul ediyor ki, CEO'larının 2002'de Stockholm'deki Blanchard Yöneticiler Toplantısı dönüşündeki enerjisi, kendisini oldukça şaşırtmıştı. Blanchard'ın Gung Ho! Programı'nın Avrupa'daki diğer bazı önemli kurumlarınca nasıl başarıyla yürütüldüğünü ilk ağızdan dinledikten sonra, bu değişim yönetim sürecinin, Allianz'ı yeni bir kurumsal vizyon ve geleceğe taşımak için mükemmel bir araç olduğuna karar vermişti.

Dolayısıyla, Allianzın karşılaştığı zorluk yeni bir  şirket kültürü yaratmaktı. Böylece yeni oluşturulacak bu kültür ile bir dizi birleşme ve devralmalarla ortaya çıkan kültür farklılıklarının yerini alabilecek ve korumacı kültür ve yönetim stilinin gölgesinde kalan iş gücünün yaratıcı potansiyelini ortaya çıkarabilecekti. 

ÇÖZÜM

“Gung Ho! kitabını okudum,” diyor Patricia, “ve düşündüğüm bunların üniversitede okuduğum ve profesyonel yaşamımda öğrendiğim temel kurumsal gelişim prensipleri olduklarıydı. Yine de CEO'mun bu tür bir fikri kurumumuza getirme riskini almasını, özellikle de muhafazakar stile sahip sigorta sektörümüzü düşünürsek, beni çok şaşırtmıştı! Onun bu adımı bana oldukça cüretkar bir adım gibi gelmişti. Ancak ilerledikçe bunun, Gung Ho!'nun güçlü yönlerinden biri olduğunu anladım, olağandışı ve unutulmaz—ciğerlerinizi dolduran temiz hava gibi!”

Patricia Londra'daki Gung Ho! eğitici eğitimini tamamlarken, prensiplerin IK politikaları ve halihazırda tamamlanmış bulunan Blanchard'ın Organizasyonunuzun Geleceğini Yaratma Süreci ile nasıl entegre edilebileceğini anlamaya başlamıştı. Gung Ho! işyerinin günlük yaşamına yeni bir vizyon, değerler ve misyon ifadesini oturtmanın etkili bir yoluydu.

“Kurum içindeki her yöneticinin katılımı ile iki günlük eğitimler halinde Gung Ho!'nun kuruma açılımını oldukça yoğun bir şekilde başlattık. Gerçekte açılımı hala sürdürüyoruz—bu bir proje değil bir süreç. Programı güncel tutan duyuru ve notlar her yerde. Bunları her gün görmek hepimize şunu hatırlatıyor: Kendimizin ve arkadaşlarımızın davranışlarını değerlendirebileceğimiz bir sürecimiz var, ki bu süreç kurumumuzda alınan kararları etkiliyor.”

 

SONUÇLAR

Allianz, çalışanlarına Gung Ho! prensiplerini hatırlatmak için çeşitli pratik yollar bulmuştu. Bir Gung Ho! proje takımı mevcuttu—farklı departmanlardan dokuz çalışandan oluşan—ve üç ayda bir yeni girişimler başlatan. “Takdir konusunda örneğin” diyor ve devam ediyor Patricia, “Her çalışanın, kurumdaki değerlerimizle gerçekten uyuşan bir şey yaptığını fark ettikleri herhangi bir kişiye verebileceği Takdir Kartı'nı geliştirdik. Bu çok basit gibi görünen fikir, kurumdaki coşkuyu tavana vurdurdu. ”

“Gung Ho! tutumunuzu yeniden gözden geçirmenizi sağlayıp sizi değiştiriyor. Şimdi çalışanların daha yüksek beklentileri var” diyor ve devam ediyor Patricia. “Çalışanlar beklenen davranışlardan daha bir haberdar. Bu nedenle de işler olması gerektiği gibi olmadığında daha eleştirel bakıyor ve şöyle yorumlarda bulunuyorlar. ‘Bu hiç de Gung Ho! olmadı!’ Birbirlerini sorumlu tutuyorlar ama kendileri içinde daha yüksek beklentileri var. Son Kurum Havası Anketi'miz gösteriyor ki çalışanlarımızın kuruma ve işlerine gönülden bağlılık düzeyleri çok güçlenmiş durumda ve tüm arkadaşlarımız kurumun olumlu yönde ciddi bir değişim geçirdiğinde hemfikirler. Gerçekte olumlu duygular her departmanda artmış durumda. Gung Ho! felsefesi, gerçekten de bizim Allianz Portekiz'de iş yapış biçimimiz olmuş durumda—hatta kişisel görüşüm çalışanların kişisel hayatlarına da nüfuz etmiş durumda—sonuçta iyi bir şey.”