AkzoNobel Kimya

AkzoNobel'i evlerimize günlük olarak aldığımız herhangi bir markanın sahibi olarak tanımıyor olabilirsiniz. Ancak dünyanın en büyük özellikli boya, kaplama ve ilgili kimyasal maddeler üreticisi olan bu kurumun iştiraki olan AkzoNobel Kemipol, 1982'den bu yana ülkemizde faaliyet gösteriyor.

 

ZORLUK

En büyük olmanın yetmediği bu kurum için sektör liderliği de hedeflenen bir amaç olmuştu. Kurum liderleri, bu amaçlarına ulaşırken karşılaşacakları zorlukları aşmanın yolunun da çalışanlarını ve liderlerini geliştirmekten geçtiğinin bilincindeydiler. Kurumun yaptığı çalışan bağlılığı anketleri, kaynakların yönlendirilmesinde, bireysel gelişim için liderlik ve koçluk desteklerinde ve geribildirim mekanizmalarında bazı ciddi sıkıntıların varlığını ortaya koymuştu.

 

ÇÖZÜM

Üst yönetim, bu sıkıntıları ortadan kaldırmak için en etkili taktiğin, ilk kademe liderlerinin becerilerini arttırmalarına yönelik bir eğitimle işe başlamak olduğuna kadar verdi. Daha yüksek kademelerdeki liderlere bu inisiyatifi yaymayı daha sonrası için planladı. Bunun anlamı ilk eğitim dalgasında, yaklaşık 11,000 ilk kademe yöneticisine ulaşılmasıydı. Blanchard®’ın Çok Boyutlu Liderlik® II programının yeni müfredatın temel taşı ve kurumun dünya çapındaki operasyonlarında kullanılacak ortak liderlik dili olması konusunda üst yönetimin tam desteği vardı. Kurum programı halen çok başarılı bir biçimde uygulamaktaydı. Eğitim inisiyatifinin planlanması aşamasında, çeşitli olaylar ardarda geldi. İlk olarak AkzoNobel, 30,000 kişinin çalıştığı bir kurumu satın aldı. Sonrasında, işlerinin bir kısmını tasfiye ettiler. Yine ardından yeni aldıkları kurumun bazı operasyonlarını, satın almayı finanse etmek için sattılar. Tüm bunlar gerçekleşirken, geniş kapsamlı liderlik eğitim inisiyatifinin iyi bir fikir olduğu konusunda üst yönetimin inancı devam ediyordu. Ancak bir ay sonra dünya ekonomisi çöktüğünde, eğitim inisiyatifin yayılımının fonlanması konusunda ciddi zorluklar ortaya çıktı.

Buna karşılık liderlik takımı, yılmadı ve baştaki plana sadık kaldı. Ortaya çıkan zorluklara rağmen, üst yönetim tek bir AkzoNobel yaratılması, çalışan gelişimi, güvenliği ve müşteri hizmetlerinin devamı konularından ödün vermedi, kararlı durdu.

 

SONUÇLAR

Sonuçta yönetim geliştirme grubu, 17 dilde 35 farklı yerde 3,000'i aşkın çalışanı eğitecek bir uygulamaya girişti. Grup, yayılımı iki dalgada gerçekleştirmeye ve bir yanda yerel bir kısım özelliklere dikkat ederken, küresel boyutta işleyecek ortak bir müfredatın oluşturulmasına yönelik çalıştı. 18 ay süren planın ilk adımlarının sonucu oldukça olumlu görünüyor.

Çalışan bağlılığı konusundaki istatistikler, aşağıdaki alanlarda mesafe alındığını kanıtlıyor:

  • Çalışanların, işlerini yapmaları konusunda ihtiyaç duydukları destek ve kaynaklara sahip oldukları inancında %9'luk bir artış
  • Kurumun sağlık ve güvenlik performansında %8'lik artış
  • Üst yönetimin açık ve net bir resim sağladığına ilişkin çalışanların algısında %6'lık bir artış
  • Yöneticilerin performansa yönelik düzenli geribildirim sağlama becerisine yönelik % 5 artış

Yürürlükteki eğitim inisiyatifinin başarısının doğal bir sonucu olarak, AkzoNobel adımlarına devam etmeyi planlıyor. Gelecekteki planlar şunları içeriyor: Ek olarak 3,000 ilk kademe yöneticinin Çok Boyutlu Kişisel Liderlik eğitimine alınması, 500 üst düzey yöneticinin Çok Boyutlu Liderlik® II eğitimine katılımı, ÇBLII® kavramlarının kurum kültürüne işlenmesi ve sürdürülmesi için 21 Günde Çok Boyutlu Bir Lider Olmak ürününün kullanımı.

Yayılımın önemli bir aşamasını başarıyla arkasında bırakan AkzoNobel, artık geleceğe bakıyor. Bugün itibarıyla AkzoNobel, kaplama ve özellikli kimyasal üreten ve pazarlayan lider bir firma olma hedefinde oldukça yol almış durumda.