Allianz Partners

Bir Liderlik Kültürü Yaratmak

Dünyanın en büyük sigorta ve destek hizmetleri şirketlerinden Allianz Partners, müşterilerine daha iyi hizmet verebilmek için devamlı kendini geliştirmeye odaklanmakta, önemsemeyi ve cesareti temel almaktadır. Kurumun, genel merkezi Fransa’da olmak üzere Allianz Travel, Allianz Assistance, Allianz Health ve Allianz Automotive olarak dört iş kolunda 37 ülkede 21.000’den fazla çalışanı bulunmaktadır. Geçtiğimiz on yılda firma iki haneli büyüme rakamlarını yakalamış olsa da her bir iş kolu farklı iş modelleri altında faaliyet göstermekteydi. Üst yönetim bu dört bölümü birleştirerek ortak bir kültür ve liderlik felsefesi olan tek bir organizasyon yaratmak istedi.

Allianz Partners insan kaynakları ve değişim yönetimi direktörü Claudia Reichmuth, “CEO’muz stratejik uyum, bağlı çalışanlar ve iş birliğine dayalı bir şirket kültürüne sahip olmamızı istedi. Ancak her iş kolu farklı bir liderlik stili kullanıyordu. Fark ettik ki; ilk olarak tüm firma içerisinde kullanılacak istikrarlı bir liderlik metodolojisini tanıtmalıydık,” diyor.

The Ken Blanchard Companies®'ın Belçika global ortağı Philippe Mailleux, Reichmuth ile bir araya geldi ve birlikte bir program tasarlayıp uygulamaya aldılar. Bu programda en üst düzey 450 yöneticiye SLII® ve tüm dünyadan yine en başarılı 400 kadar bağlı çalışana da Kişisel Liderlik eğitimleri verilecekti. Mailleux ve Blanchard eğitmeni Averil Brown, toplamda 34 eğitim gerçekleştirdiler. Reichmuth, “Liderlerimiz yeni liderlik becerileri öğrensin istiyorsak, onların bağlı çalışanlarına da bu eğitimi vermemiz gerektiğini biliyorduk. Öğrenilenler ancak bu şekilde kültüre dahil edilebilirdi,” diyor.

Kültür değişimini başlatmak için geniş kapsamlı, hafta boyu süren bir program tasarlandı. Allianz iş meseleleri, endüstri, pazar ve kurum bilgisi gibi konular da programa dahil edildi. SLII®, tüm Allianz Partners (ortakları) arasında kullanılabilsin diye, yeni bir liderlik dili eğitimi verildi. Katılımcıların, bu eğitim kapsamında (kavramlarına aşina olmaları için SLII® ile ilgili bir makale ve kendi liderlik stilleri ile ilgili bilgi toplamak için Lider Davranış Analizi II —LBAII®'nin de aralarında bulunduğu) ön çalışmaları tamamlamaları gerekiyordu. DiSC kişilik değerlendirmesi de ayrıca programa dahil edilmişti.

Reichmuth, “Kendini bilmek, liderlik eğitimine başlamak için çok doğru bir yer. Bu nedenle, LBAII® ve DiSC değerlendirmelerini programa ekledik. Böylece, katılımcılar kendi kişilik özellikleri ve liderlik yatkınlıkları hakkında bilgi sahibi oldular. Öğrenmeye ve becerilerini geliştirmeye başlamak için mükemmel bir nokta. SLII® eğitiminin en etkili kısımları ise konuşma girişleriydi. Bu konuşma girişleri, hem çalışanın gelişim düzeyine göre liderin kullanabileceği örnek soruları, hem de bire bir görüşmeleri yapmak için talimatları sağladı. Bu etkinlikler ile ilgili açık yönlendirmeler, liderlerimizin bu yeni becerileri hemen iş başında uygulayabilmelerine çok yardımcı oldu,” diyor.



İlk başta aslında programın bir haftalık olması, akıllarda çok mu yükleniyoruz gibi endişeler dile getirilmesine sebep oldu ama Mailleux ve Reichmuth programa işyerinde yapılan işleri de ekleyip kapsamı genişletti. Yeni becerileri öğrenmenin yanı sıra gruplar işle ilgili belli zorluklar üzerinde de çalıştı. Böylece, yeni kültür ve stratejiyi desteklemek ve hayata geçirmek için edindikleri becerileri eğitim sırasında gerçek projeler üzerinde kullanabildiler.

Reichmuth, “Eğitim esnasında gerçek projeler üzerinde çalışmak bizim için çok faydalı oldu. Herkesin ortak hedefler doğrultusunda çalışarak aynı frekansta olmasını ve iş arkadaşları ile ortaklık kurabilmelerini sağladı,” diyor. Tasarım, farklı coğrafi bölgelerde çalışanların birlikte öğrenmesine imkan sağlayan çok güçlü bir deneyim sağladı. %92’lik bir Net Promoter Score(NPS – Net Tavsiye Puanı) ile değerlendirme sonuçları epey olumluydu.

Öğrenmenin Kalıcı Hale Getirilmesi ve Genişletilmesi

Reichmuth; katılımcıların bu yeni becerileri işlerinde kullandıklarından emin olmak istiyordu. Bu sebeple, şirketin farklı coğrafyalardaki yerel İK departmanları ile çalıştı ve takip tazeleme eğitimleri yapılmasını sağladı. Sürdürülebilirlik planının önemli bir parçası olarak Boost (Pekiştirme-Destekleme) atölyelerini  birlikte planladılar. Reichmuth, "Yerel İK çalışanlarını da işin içine katarak Boost atölyelerini yapmalarını sağladık. Böylece, liderler ihtiyaçlarını karşılamak için kendi çevrelerinden kaynak bulabileceklerdi. Bu atölyelerde; MAKET hedefler belirlemek, gelişim düzeylerini teşhis etmek ve uyumlu liderlik stilini uygulamak gibi SLII® kavramlarının gözden geçirilmesi sağlanıyor. SLII® becerilerini iş başında her gün uygulamak kolaylaşıyor,” diyor. Her katılımcı, ayrıca SLII® Mobil uygulamayı da kullandı. Böylece liderler, takım çalışanlarının gelişim düzeylerini kolayca teşhis edip onlarla görüşmelerine rahatlıkla hazırlandılar. Bu mobil uygulamaya her an erişilebilir. Dolayısıyla, SLII® becerilerinin iş başında ihtiyaç duyulan her an kullanılması kolaylaşıyor."

Şirket kültürünün tamamen geliştirilmesi için bir sonraki adım yine başarılı 400 bağlı çalışanın eğitimini içeriyordu. Reichmuth, “Satış, pazarlama, sigortalama ve operasyon bölüm çalışanlarına Kişisel Liderlik eğitimi verildi. Böylece liderleri gibi onlar da aynı liderlik dilini kullanmayı öğrenecek ve görevlerini yerine getirmek için ihtiyaç duydukları desteği ve yönlendirmeyi talep edebileceklerdi,” diyor. Bir haftalık eğitim programı, bu dört departmanın birlikte çalışmaya başlaması için de bir temel oluşturdu. Katılımcılar; eğitimin ardından, hem müşterileri çekmek ve korumak, hem de piyasadaki zorlukları aşmak için işbirliği yapmaya daha hazırlıklı hale geldiler. Ayrıca farkındalık, işi sahiplenmek ve hedefe ulaşmak konusunda hesap verilebilirlikle ilgili becerileri de geliştirdiler. Uyuşmazlıkları belirleyip üstesinden gelmek için de bir araya gelmeye başladılar.


Reichmuth, “Programın bu parçasına yönelik değerlendirmeler, %93 NPS ile üst yönetimin sonuçlarından bile daha yüksek çıktı. Yöneticiler ve ilk kademe liderler SLII® dili ve kişisel liderlik hakkında eğitildiğinde, Allianz'ın yaratmak istediği kültürün altyapısı kurulmuş oldu. SLII® ve Kişisel Liderlik’i kullanmak mükemmel bir kombinasyon oldu. İki program da çok güçlü fakat birlikte mucizevî bir etki yaratıyorlar. Yöneticiler ve bağlı çalışanlar bir yandan güvene dayalı ilişkiler inşa ediyor, öteye yandan hiç olmadığı kadar da iyi iletişim kuruyorlar," diyor.

Allianz çevik bir endüstride faaliyet gösterdiğinden, şirket yakın zamanda Blanchard’dan Takım Liderliği eğitimlerine de başladı. SLII® Modeli'ne dayanan bu program sayesinde takım liderleri, takımların gelişim düzeylerini doğru teşhis edebiliyorlar. Böylece işlerin doğru şekilde yürümesi ve çalışanların en yüksek düzeyde performans sergilemelerini sağlamak için doğru liderlik stilini kullanabiliyorlar. “Özellikle Takım Kuralları bizim için çok değerli bir araç. Takımlar uyum sağlayabiliyorlar çünkü amaçlarını, hedeflerini, spesifik rollerini ve normlarını önceden belirlemiş oluyorlar. Hedeflerine ulaşmak için nasıl birlikte çalışacaklarını açık bir şekilde anlayabiliyorlar. Bu gerçekten de harika!”

NPS'ye ek olarak sonuçlar da takip edilip gözlemlenmeye devam ediyor. Allianz, birebir ve koçluk görüşmelerinde belirgin bir artış gözlemliyor. Bu da gösteriyor ki; SLII® ve Kişisel Liderlik becerileri kullanılıyor ve standart iş uygulaması haline geldi. Allianz Bağlılık Araştırması liderlik kriterinde %2’lik bir artış gösteriyor. Reichmuth, “Bu kriterlerde globaldeki %2’lik artış bizim için çok önemli. Çünkü coğrafî olarak dağılmış bulunmamızın yanı sıra, bir de olağanüstü bir organizasyonel dönüşüm geçiriyoruz,” diyor.

SLII®, Kişisel Liderlik ve Takım Liderliği programları; Allianz Partners'ın sektörün yenilikçi önderlerinden biri olmaya devam etmesi için ihtiyaç duyduğu kültürü yaratmasına ve çalışanlarının becerilerinin gelişmesine yardımcı olmaktadır.

 
 

Etkile Bülten

22.04.2024

Liderlik İçin Vaktiniz mi Yok? İşte Çözüm!

Günümüzde yaşanan en büyük zorluklardan biri, liderlerin gelen günlük talepleri tutarlı, yetkilendirici, faydalı ve anı yakalayan bir şekilde yanıtlamaları.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası