CAL FIRE

CAL FIRE'da Yaşam İçin Liderler Yaratmak

California Ormancılık ve Yangından Korunma Dairesi (CAL FIRE) personeli, can ve mal kurtardığı için Olay Emir-Komuta Sistemine (ICS) çok aşinadır. Bir kriz sırasında verilen emre uyarak nasıl hareket edeceğini herkes çok iyi bilir.

Buna karşın, aynı iletişim yöntemini, akşam yemeği hazırlayıp yerken, itfaiye aracını temizlerken veya bir vardiya sırasında birlikte vakit geçirirken kullanmaları gerekmiyor. Meslekî standartlar programı müdür yardımcısı Monte Manson, “Çalışanlarımızın acil aramalar arasındaki zamanlarda birbirleriyle iletişim kurabilmelerini ve etkileşim içinde olmalarını istedik,” diye açıklıyor. "Personel sıradan konularda sohbet etmeye çalışırken, emir komuta iletişim yöntemi her zaman için uygun değil."

Manson, “Personelin ve liderlerin daha etkili iletişim ve daha iyi ilişkiler kurmasını istedik, bu nedenle CAL FIRE için liderlik iletişiminin ne olduğunu belirlememiz gerekiyordu,” diyor.

CAL FIRE’de eğitime daima odaklanılıyormuş. Ancak, liderlik eğitimi yakın zamana kadar müfredatın bir parçası değilmiş. Manson, CAL FIRE dışında bir yerden yardım almaları gerektiğini biliyormuş ve bir meslektaşı, Ken Blanchard Companies'den bahsetmiş. “Blanchard'da Jackie Campbell ile bağlantı kurduğumda, cevabı bulduğumu biliyordum. O ilk telefon görüşmemizde, karşılaştığımız güçlükler ve onların üstesinden gelmek için önerileri hakkındaki konuştuk. İki saat kadar sürdü.”

İlk iki günlük program, Blanchard eğitmenleri tarafından CAL FIRE yönetim ekibine sınıf ortamında verildi. SLII®, Güven Oluşturma ve Ken Blanchard'dan bir video mesajı içeriyordu. Manson, “Ken Blanchard'ın iş birliğimiz için teşekkür ettiği bize özel olan mesajı inanılmazdı,” diyor. "Yönetim ekibi, Ken'in doğrudan bize hitabına inanılmaz şaşırmıştı." Bir sonraki lider kademesi de benzer bir programdan geçtikten sonra;  Blanchard her iki lider kademesiyle takım kurallarının belirlendiği toplantılar gerçekleştirdi. Takım kurallarında; roller, hedefler ve normların tanımlandı. Sonra da her ekibin takım kurallarının ve CAL FIRE’ın stratejik planının uyumlu olmasını sağladı.

Bir sonraki adım, tüm liderler için bir haftalık bir öğrenme yolculuğu geliştirmekti. Bu yolculuk herkesin örnek olmasını istedikleri yetkinlikleri temel alacaktı. SLII® ve Güven Oluşturma’ya ek olarak, yolculuğa Leadership Point of View™ (Liderlik Bakış Açısı) deneyimini eklediler. Manson, "Blanchard içeriğini kullandık ve onu CAL FIRE için özelleştirdik," diyor. “Liderler ve takımları arasında ortak bir dil oluşturan SLII®'yu tüm çalışanlara sunuyoruz. Herkes SLII® dilini öğreniyor, böylece her bir gelişim düzeyinde ne yapmaları gerektiğini biliyorlar. İnsanlar nasıl yardım isteyebileceklerini biliyorlar ve liderler bağlı çalışanlara ne kadar yönlendirme veya destek sağlamaları gerektiğini belirleyebiliyor.”

Tam bir haftalık programı başlattıkları sırada COVID salgını başladı. Manson, "Aldığımız ivmeyi durdurmak istemedik, bu yüzden pandemi yüz yüze eğitim seçeneğimizi ortadan kaldırdığında, sanal bir deneyime geçmek için Blanchard ile çalıştık," diyor. "Eğitim programlarının öne çıkan noktalarına odaklanan iki günlük bir sanal seçenekle başladık, ancak bir haftalık yolculuğun tamamını hızlı bir şekilde kullanıma sunabilmeyi başardık. Ve daha sonra, hızlı bir şekilde sınıf öğrenimine geri döndük. Yangınla mücadeleyi sanal olarak öğrenemezsiniz, bu nedenle öğrenim tesisi çok uzun süre kapalı kalmadı. Önlemlerle açık tuttuk, bu da diğer birçok kuruluşun yapabileceğinden daha kısa sürede yüz yüze öğrenmeye geri dönmemize olanak sağlamış oldu. Aslında burada asıl konu, durmamış olmamız. Bu araçları sunmanın önemini anladık. Bu yüzden tekrar yüz yüze bir araya gelene kadar sanal olarak eğitimi vermeye devam ettik.”

Öğrenme Deneyimi

SLII®, liderlere nasıl hedef belirleyeceklerini, belirli görevlerinde her takım üyesine doğru miktarda destek ve yönlendirme sağlamayı ve etkili bir şekilde geribildirim vermeyi öğreten bir öğrenme deneyimidir. Liderlerin, hedeflerine ulaşmak için bağlı çalışanlarını yetkilendirmeye yardımcı olan ortak bir dil kullanarak verimli konuşmalar yapmasına yardım eder.

Güven Oluşturma, takım üyeleri ve meslektaşları ile nasıl güven inşa edileceğini ve sarsıldığında nasıl onarılacağını öğretir. Katılımcılar, davranışlarının güveni nasıl oluşturduğunu veya bozulduğunu öğrenir; güvene dayalı ilişkiler geliştirmek ve sürdürmek için dikkat edilmesi gereken yönleri belirler. Program, bağlılığı, yaratıcılığı ve bağlılığı artırabilecek belirli davranışlara odaklanır.

Blanchard'ın Leadership Point of View™ deneyimi, liderlerin kendi değerlerini fark edip belirlemelerine, liderlik hikâyelerini yazmalarına ve çalışanlarıyla derin, güvene dayalı ilişkiler kurmalarına yardımcı olan sürükleyici bir deneyimdir. Liderler, liderlik değerleri ve ilkeleri konusunda net olduklarında, çalışanlarına daha fazla farkındalıkla ve özgünlükle liderlik ederler. “Liderlik Bakış Açısı™ , liderlerimiz için güçlü bir deneyim oldu. Detaylı bir şekilde düşünerek iç gözlem yaptığınız zor bir iş ve gerçekten de hayatınızı değiştirebiliyor. Bu süreçten geçen insanlardan, sınıflara gelip liderlik bakış açılarını paylaşmalarını istiyoruz. Liderlik Bakış Açıları aynı zamanda iyi yapılan bir işin neye benzediğini de örneklendiriyor. Bu her zaman çok etkileyici bir deneyim,” diyor Manson.

Bir Kültürü Değiştirmek

Manson ve ekibinin, bir öğrenme yolculuğuna çıkmayı düşünenlere bazı tavsiyeleri var. “Bir kültürü değiştirmek düşündüğümden daha zormuş. Bir yangınla mücadele ederken hala geçerli olan emir komuta stiline yeni bir tür liderlik becerisi sunuyorduk. Çalışanlarımız emirlere o kadar iyi itaat ediyordu ki, bu programı başlatırız ve herkes sıraya girer diye düşündüm. Gerçek şu ki, liderlerimiz zaten liderlik ediyordu ve yeni liderlik becerileri öğrenmenin neden acil bir ihtiyaç olduğunu anlamadılar. İtfaiyeciler yangınla mücadele için eğitildi ve ardından onlardan liderlik becerileri öğrenmelerini istedik. Biraz temkinliydiler, bu yüzden denemelerini istedim ve gereksiz bulurlarsa da sonraki adımları tartışacaktık. Sonuçta öğrendiklerinin önemini gördüler. Onlara sadece liderlik becerileri değil, yaşam becerileri de veriyorduk. İşte ve evde, hayatın her alanını olumlu etkileyecek; insanlarla daha etkili konuşma becerisi.”

Manson artık her eğitim sınıfını, eğitimin veriliş sebebini açıklayan bir bölümle açıyor. Farklı liderlik becerilerine ihtiyaç duyulduğu katılımcılara önden anlatıldığında daha iyi anlıyor ve deneyime daha açık oluyorlar.

Manson, üst düzey liderleri, kurumda işlerin nasıl gittiğini değerlendirmeye ve iyileştirilmesi gereken alanları belirlemeye çağırıyor. “Güvenin nerede sarsıldığını ve kuruluşun ihtiyaç duyduğu şeyleri liderlerin nerede karşılamadığını bulun ve ele alın. Her şeyi doğru yaptığınızı düşünseniz bile, iyileştirme için daima bir alan kesinlikle vardır. Neyi geliştirmeniz gerektiğini gerçekten anlayın, ardından size yardımcı olacak doğru iş ortağını bulun. Her şeyden önce, bunun hızlı bir çözüm olmadığını unutmayın. Bir eğitim planlamak her şeyi değiştirmez. Bu tür bir girişim, uzun vadeli katılım ve süreklilik gerektirir. Sadece yeni becerileri öğretmekle kalmayın, çalışanlarınızın bunları öğrenmesine ve yaşamasına yardımcı olun. İnanın ancak bu şekilde fark yaratırsınız."
 

Etkile Bülten

22.04.2024

Liderlik İçin Vaktiniz mi Yok? İşte Çözüm!

Günümüzde yaşanan en büyük zorluklardan biri, liderlerin gelen günlük talepleri tutarlı, yetkilendirici, faydalı ve anı yakalayan bir şekilde yanıtlamaları.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası