CareDx

CareDx’te Sanal Öğrenme

CareDx, Inc.’te insan kaynakları iş ortağı Jere Ramsey Lester, Omaha Nebraska’daki çalışanlara liderlik eğitimi sunmak için oldukça heyecanlıydı. Brisbane California’daki merkez ofis The Ken Blanchard Companies’in Yeni Yöneticiler için Temel Beceriler eğitimini sınıf eğitimi olarak alıyordu. California’da aldıkları sonuçlardan oldukça memnunlardı ve bu programı tüm lokasyonlara yaymaya karar verdiler. Ardından aniden COVID-19 salgını baş gösterdi ve tüm planlar bozuldu.

Lester, “Ekibimizin eğitim alma fırsatını kaçırmak istemiyordum ve Blanchard’ın programı da sanal olarak verdiğini biliyordum. İtiraf ediyorum, bir sınıf eğitimi gibi olmayacağına dair şüphelerim vardı fakat sanal eğitimi ilk olarak kendim deneyimlediğimde çok etkilendim. Sürecin geri kalanı ise sorunsuz işleyen bir makine gibi kendiliğinden aktı. Eğitimden önce, yeteri kadar hazırlık çalışması vardı. Her biri 2 saatlik çevrimiçi oturumlar ile katılımcıların ilgisini canlı tutmak mümkün oldu. Katılımcılar bunun sadece eğlenceli değil aynı zamanda da harika bir öğrenme deneyimi olduğunu düşündüler. Üstelik, COVID-19’un zorlu kısıtlamalarına rağmen eğitim alabildikleri için de minnettardılar.”

Blanchard Exchange platformu üzerinde Hazırlık çalışmalarını tamamladılar, ardından da bir gün içinde üç çevrimiçi oturuma katıldılar. Eğitimi kalıcı hale getirmek için videolar ve makaleler gibi araçlar kullanıyorlar. Ek olarak, Lester eğitimden üç ay kadar sonra, başarı hikâyelerini paylaşmak ve zorlandıkları bir konu varsa onlarla ilgili yardım istemeleri için herkesi yeniden bir araya getiriyor. Öğrendikleri yeni becerileri nasıl kullandıkları hakkında konuşmak, öğrenmeyi pekiştirmelerine yardım ediyor. Ayrıca kazandıkları becerileri uygulamaya koyarken yaşadıklarını birbiriyle paylaştıkça birbirlerinin deneyimlerinden öğreniyorlar.

CareDx hem sanal hem de sınıf eğitimlerinde, mesajın tutarlı olmasını sağlamak için aynı eğitmenle çalışmayı tercih etti. Lester, “Eğitmen kurumumuz hakkında çok bilgi sahibiydi, bu da eğitimin zenginliğine büyük katkı sağladı. Ayrıca oturumun başında teknolojinin tüm özelliklerini göstererek teknolojiyi kullanmamızı çok kolaylaştırdı. Blanchard’dan bir prodüktörün olması da bize çok yardımcı oldu,” dedi.

Blanchard eğitmeni çevrimiçi eğitime beyaz tahtaya yazı yazmak, sohbet kutusunda mesaj yazmak ya da elinizi kaldırmak gibi platformdaki araçların nasıl kullanılacağına dair kısa bir tanıtımla başlıyor. Prodüktör ise katılımcıları tartışma odalarına ayırmak konusunda yardımcı oluyor. Lester, “Tartışma odalarının sanal bir ortamda nasıl işe yarayacağı konusunda şüphelerim vardı fakat gerçekten de çok etkililer. Hatta sınıf eğitimine göre sanal ortamda bu tartışma bölümlerini yapmak daha bile kolay sanırım,” dedi.



Yeni Yöneticiler için Temel Beceriler programı her yöneticinin ihtiyacı olan temel becerilere odaklanıyor. İletişimin bir çerçevesi olarak, hedef belirleme, takdir etme, yeniden yönlendirme ve toparlama adlı dört görüşmeyi anlatıyor. Katılımcılar bu görüşmelerin daha anlamlı olabilmesi için de ‘Öğrenmek için Dinle’, ‘Sorarak Keşfettir’, ‘Bakış Açını Anlat’ ve ‘Güvenini İfade Et’ konularında da eğitiliyorlar. Lester, “Biz, bu dört görüşmeyi çok anlamlı bulduk. Tabi ki hedef belirleme görüşmeleri her zaman çok önemlidir ancak şimdi hedef belirlemek için birlikte çalışmak üzere açık yönlendirmelerimiz var. Fakat toparlama görüşmeleri bizim için asıl farkındalık yaratan kısım oldu. Artık tecrübelerimizden neler öğrendiğimizi görmeye ve başarılarımızı kutlamaya daha fazla zaman ayırıyoruz,” diyor.

CareDx bu programı tüm yöneticilerine veriyor ve herkesin bir açıdan lider olduğunu ve içeriğin de herkes için çok faydalı olduğuna inanıyor. “Sınıfta yeni yöneticilerimiz, tecrübeli liderlerimiz ve yüksek potansiyele sahip çalışanlar vardı ve hepsi de bunu çok faydalı bulduklarını söylediler,” diyor. “En başta daha tecrübeli liderler programın adı ile ilgili endişe duydular-Yeni Yöneticiler İçin Temel Beceriler- çünkü kendileri için çok giriş seviyesinde kalacağını düşündüler. Onlardan bu konuda açık fikirli olmalarını istedim ve şimdi de katılmış olduklarından dolayı çok memnunlar.” Lester, içeriğin her kademeden tüm çalışanlar için uygulanabilir olduğunu görünce şaşırmış. Sınıfta yöneticilik deneyimi farklı düzeylerde olan çokça insan vardı ancak buna rağmen içerik herkesin bilgi seviyesine uygun şekilde katılımcılara sunuldu.

Öğrendiklerimiz

Lester, “İnsanların sanal eğitimlerle ilgili önyargılardan kurtulması gerektiğini ne kadar söylesem yetmez. Son yıllarda teknoloji çok gelişti ve sanal eğitimler artık ilgiyi ve dikkati eskisine göre çok daha fazla canlı tutuyor. Bunun yanında, eğitmenler de online öğrenmeyi iyileştirmek için spesifik bazı beceriler kullanıyorlar. Bu tecrübeye gerçekten de bayıldım,” diyor.



CareDx; çalışanlarına, iletişimi geliştirmek için çeşitli araçlar ve yöntemler sağladıkları için çok mutlu. “Çapraz raporlamaya dayanan bir yapımız var. Bu yüzden de insanların liderlik rolünü üstlenmeleri bizler için çok önemli. İnsanların iletişim becerilerini geliştirmelerine yardım etmek, onların hayatlarını her yönden olumlu bir şekilde etkiliyor. Ayrıca şirketimizde bazı değişiklikler yapıyoruz ve bu değişiklikler hedeflerimizi de değiştirmemizi gerektiriyor. Şimdi de ilerleyeceğimiz yoldan ayrılmadığımızdan emin olmak ve insanların başarılı olmasına fırsat vermek için yapacağımız görüşmelerin yapısına sahibiz.”

Nakil hastaları ve bakıcıları için en iyi çözüm sağlayıcıyız. Bu nedenle çalışanlarımızın etkili iletişim kurabilmeleri çok önemli. Bu program; CareDx’de her kademeden tüm liderlere kullanabilecekleri ortak bir dil yarattı. Gelişen iletişim; daha güçlü ilişkilerin kurulmasını, güvenin artmasını ve firmanın özenle bakım kültürünü destekler. Bu sayede şirket de müşterilerine hayatlarının en kritik döneminde hizmet verme şansına sahip olur.

NOT: Yeni Yöneticiler İçin Temel Beceriler eğitiminin resmi ismi yakın zamanda Blanchard Yönetim Esasları olarak değiştirilmiştir.
 

Etkile Bülten

22.04.2024

Liderlik İçin Vaktiniz mi Yok? İşte Çözüm!

Günümüzde yaşanan en büyük zorluklardan biri, liderlerin gelen günlük talepleri tutarlı, yetkilendirici, faydalı ve anı yakalayan bir şekilde yanıtlamaları.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası