H&M

H&M Group, 74 ülkede faaliyet gösteren çok uluslu bir giyim ve perakende şirketidir. Daha önce The Ken Blanchard Companies’den SLII eğitimi alarak, liderlerini geliştirmekten memnuniyet duyan kurum, geçtiğimiz haftalarda kariyerlerinin farklı aşamalarında olan liderlere, temel liderlik becerilerini öğretmek için çevrimiçi bir programın pilot eğitimini gerçekleştirdi. Dünyanın dört bir yanında, üretim tesislerinde çalışan kişiler altı haftalık dijital öğrenme yolculuğuna katıldılar ve Blanchard’ın etkili eğitim programlarından yararlı çerçeveleri ve temel bilgileri öğrendiler. Avrupa, Endonezya, Burma, Çin, Hindistan ve Hong Kong’tan 50 katılımcı, Kendine Liderlik Yolculuğu’nu tamamladı. Bu yolculuk, Kişisel Liderlik, Blanchard Temel Liderlik Becerileri ve Güven Oluşturma eğitimlerinden içerikleri birleştiriyordu. Eşzamanlı olarak Çin, Hindistan Burma ve Hong Kong’dan 10 katılımcı da Başkalarına Liderlik Yolculuğu'nu tamamladı. Bu yolculuk da SLII ve Güven Oluşturma içeriklerini birleştiriyordu.

H&M Uzak Doğu bölgesi öğrenme, gelişim ve yetenek yöneticisi Swati Shukla, “Yolculukları eş zamanlı olarak başlatmak, liderlere ve onların ekip üyelerine yeni becerileri birlikte öğrenip uygulama fırsatı verdi,” diyor. “Programın tasarımı çok mantıklıydı ve katılımcıların ilgisini canlı tutuyordu.  Kazandırılan beceriler bütüncül bir öğrenme deneyimi sağladı. Liderler ve onların ekip üyeleri anlamlı ve özgün görüşmeler yapmayı öğrendiler.”  

Kendine Liderlik Yolculuğu, insanlara başarılı olmak amacıyla ihtiyaç duydukları yönlendirme ve desteği liderlerinden istemek için gereken zihniyeti ve becerileri öğretir. Katılımcılar, varsayılan sınırlamaları aşmayı, dört temel iletişim becerisini kullanmayı ve güven oluşturmayı ya da sarsıldıysa güveni tamir etmeyi öğrenirler. Başkalarına Liderlik Yolculuğu ise, liderlere çalışanlarının gelişimini hızlandırmak, performansını artırmak ve güvene dayalı ilişkiler kurmak için gereken becerileri öğretir. Katılımcılar SLII becerilerini kullanmayı öğrenirler. Böylece spesifik görevlerde takım üyelerine doğru miktarda yönlendirme ve destek sağlayabilirler. Liderler bu yolculuk sırasında, güvene dayalı bir iş ortamı yaratmak için güvenin dört elementini de öğrenirler. Her iki yolculuğun da her bir modülü formlar, videolar ve başka ilave kaynaklar içermektedir.

Çevrim içi eğitim; esnek, içerikte ilerleme hızını katılımcının kendisinin belirlediği bir yapıdaydı. Dolayısıyla farklı zaman dilimlerinde yaşayan katılımcılar, diledikleri zaman çevrim içi içeriğe erişebiliyor ve diledikleri zaman ara vererek kaldıkları yerden devam edebiliyordu.  Sonra da uzaktan canlı oturumlarda bir araya gelerek birlikte öğrenip iletişim kuruyorlardı. Swati, “Her hafta katılımcılar yeni bir içerik öğrendiler ve onlara yeni becerileri gerçek iş durumları üzerinde denemeleri için süre verildi ve cesaretlendirildiler,” diyor. “Öğrenmek için o kadar mantıklı bir yol ki. Sonra da bir Blanchard eğitmeninin yönlendirdiği haftalık canlı oturumlarda bir araya geliyorlar. Bu oturumlar katılımcılar için öğrenilenlerin uygulanmasını kolaylaştırdı. Öğrendiklerini nasıl hayata geçirdiklerine ilişkin örnekleri paylaşabildiler, Blanchard eğitmeninden tavsiye ve koçluk alabildiler. Oturumlar o kadar değerliydi ki süreyi 60 dakikadan 90 dakikaya çıkardık.

Pilot eğitimden sonuçlar
Takımımız katılımcılardan geribildirimleri topladı ve olumlu sonuçlardan çok memnunuz.
Kendine Liderlik yolculuğuna katılanların eğitime beş puan üzerinden verdiği puanlar:

  • Eğitimin genel katkısı nasıl değerlendiriyorsunuz? 4.62
  • Uzaktan canlı oturum sizce ilgiyi ne kadar canlı tutuyordu?  4.30
  •  İçeriği ne kadar iyi anladınız? 4.49
  • Eğitimde öğrendiklerinizi yöneticinizle kullanacak mısınız? 4.49

 Başkalarına Liderlik yolculuğuna katılanların eğitime verdiği puanlar: 

  • Eğitimin genel katkısı nasıl değerlendiriyorsunuz? 4.60
  • Uzaktan canlı oturum sizce ilgiyi ne kadar canlı tutuyordu?  4.70
  • İçeriği ne kadar iyi anladınız? 4.60
  • Eğitimde öğrendiklerinizi takımınızla kullanacak mısınız? 4.40

 Swati, “Her iki programa katılan katılımcılar içeriğin ihtiyaçlarıyla uyumlu olduğunda hemfikir. Aynı zamanda performans iyileştirme ve daha güçlü iş ilişkileri kurmak için hemen kullanılabileceğine inanıyorlar,” diyor. “Özellikle de uzaktan canlı oturumlardan memnun oldular. Blanchard moderatörleri, yalnızca içerikte değil aynı zamanda katılımcılara öğrendiklerini nasıl hayata geçirecekleri ile ilgili koçluk yapmada da çok becerikli.”  Swati, her ne kadar yüz yüze eğitimlere başlamayı iple çekse de Blanchard dijital öğrenme yolculukları, şirket bünyesindeki yetenekleri geliştirmeye olanak verdiği için mutluluk duyuyor.
 

Etkile Bülten

22.04.2024

Liderlik İçin Vaktiniz mi Yok? İşte Çözüm!

Günümüzde yaşanan en büyük zorluklardan biri, liderlerin gelen günlük talepleri tutarlı, yetkilendirici, faydalı ve anı yakalayan bir şekilde yanıtlamaları.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası