ManpowerGroup UK

MANPOWER GROUP UK

Her Kademeden Liderler için Dijital Öğrenme Yolculukları

İstihdam ve işe alım devi MANPOWER UK, üç güçlü değer ışığında faaliyet gösteriyor: İnsanlar, Bilgi ve İnovasyon. Şirket, bu değerleri desteklemek için kariyerlerinde farklı kademelerdeki liderlere, temel liderlik prensiplerini öğretebilmek amacıyla harmanlanmış bir dijital  öğrenme programı oluşturdu.

ManpowerGroup UK, çalışan kariyeri ve gelişiminden sorumlu Georgina Huntley, “Yöneticilerimizin becerilerini geliştirmenin önemini fark ettik ve The Ken Blanchard Companies’in sanal öğrenme deneyimleriyle ilgili pilot eğitimini görünce fırsatı kaçırmak istemedik,” diyor.

Tüm Birleşik Krallık’ta toplam kırk katılımcı, Blanchard’ın Kişisel Liderlik, Liderler İçin Temel Beceriler ve Güven Oluşturma programlarının içeriklerinin birleştirildiği Kendine Liderlik öğrenme yolculuğuna katıldı. Eş zamanlı olarak yine Birleşik Krallık’tan on katılımcı SLII® ve Güven Oluşturma’dan oluşan Başkalarına Liderlik öğrenme yolculuğunu tamamladı. Huntley, “Pilot grupta bazı liderler kendi çalışanlarıyla yer alırken, bazı liderler ve çalışanlar tek başlarına katıldı. Bu yaklaşım, programın etkinliği konusunda bir fikir sahibi olmamız için çok faydalı oldu. Tek başına katılan kişilerde beceri gelişimi gördük. Takım olarak katılanlar da güçlü sonuçlar elde ettik. Her iki seçenekte de katma değer oldukça yüksek,” diyor.

Kendine Liderlik yolculuğu; insanlara, başarılı olmak için gereken zihniyet ve becerileri öğretir. Böylece ihtiyaç duydukları yönlendirme ve desteği, liderlerinden proaktif bir biçimde isteyebilirler. Katılımcılar; varsayılan sınırlamaları aşmayı, etkin hedefler belirlemeyi, güç noktalarını harekete geçirmeyi ve dört temel iletişim becerilerini kullanmayı öğrenirler. Ayrıca program kapsamında sadece güven oluşturmayı değil, güven sarsıldığında onu tamir etmeyi de öğrenirler. Başkalarına liderlik yolculuğu; liderlere, çalışan gelişimini artırmak, performansı geliştirmek ve güvene dayalı ilişkiler oluşturmak için gereken becerileri öğretir. Katılımcılar, bağlı çalışanlarına belirli görevlerde doğru miktarda yönlendirme ve desteği sağlamak için SLII® becerilerini nasıl kullanacaklarını öğrenirler. Güvene dayalı bir iş ortamı yaratmak için gereken güvenin dört elementini de öğrenirler. Her iki yolculuğun her modülü, öğrenmeyi destekleyici formlar, makaleler, videolar ve özel oluşturulmuş malzemeler gibi farklı kaynaklar da içermektedir.

Her iki dijital öğrenme yolculuğu da katılımcıların ilerleme hızını kendilerinin belirlediği e-öğrenme ile başlayacak şekilde tasarlanmış. Ardından katılımcılar birlikte öğrenme ve networking için canlı oturumlarda bir araya geliyor. Huntley, “Bu deneyimden ne beklemeleri gerektiği hakkında fikir sahibi olmaları için katılımcılara hazırlık malzemelerini sunduk. Sürece başlamadan önce hem süre gereklilikleri ve teknoloji hakkında bilgi hem de temel bilgileri edinmeliydiler. Programın açılışını Blanchard ile birlikte düzenlediğimiz bir WebEx oturumu ile yaptık,” diyor. Sonraki her altı hafta boyunca katılımcılar, birçok farklı aktiviteler aracılığı ile içeriği öğrenmek için Blanchard Exchange platformuna giriş yaptılar. Canlı oturumları için bir araya gelmeden önce, yeni öğrendikleri bu becerileri iş başında aktif bir biçimde kullanmak için teşvik edildiler.

Huntley, “Deneyim farklı öğrenme biçimleri için bile işe yarayacak çok çeşitli içerik ve araçlar içeriyordu. Katılımcılarımız farklı formatlarda ek bilgi alabilmeyi sevdi. Böylece kendilerine anlamlı gelen bir yöntemde öğrendiklerini pekiştirebileceklerdi”, diyor.

Daha önce sanal eğitim almış olmasına rağmen bu şekilde harmanlanmış bir yaklaşım, ManpowerGroup UK için yeni bir deneyimdi. Huntley, “Bir Blanchard moderatörü tarafından gerçekleştirilen haftalık canlı oturumların eklenmesi öğrenme deneyiminde gözle görülür bir fark yarattı,” diyor. “Katılımcılar, öğrendiklerini nasıl uygulamaya koyduklarını paylaşabildiler; çalışma arkadaşlarından ve Blanchard eğitmenlerinden tavsiyeler alabildiler. Çok olumlu ve faydalı bir deneyimdi çünkü katılımcılar bir uzmandan koçluk alıyormuş gibi hissetiler. Deneyimi daha da etkin hale getirmek için grup mevcudiyetinin on ile sınırlanmasını tavsiye ediyorum. Kırk katılımcının katıldığı Kendine Liderlik oturumlarında, içe dönük kişilerin pek fazla sesini duyurma şansı olmadı. Daha küçük olan gruplarda bu sorun kendiliğinden çözülür,” diyor.

Başarı için Reçete

Huntley, programın başarısını birkaç anahtar öğeye bağlıyor. İlk öğe; eğitim, şirketin ve genel gelişimi ve stratejik hedefleriyle ilintili. Huntley, “Liderlik eğitiminin kurumsal kültüre yerleştirilmesi çok önemli. Bu yüzden de bu içeriğin stratejik girişimlerimizi desteklemesi kritik önem taşıyordu. Tek başına ayrı bir program olsaydı, bu kadar etkili olmazdı. Hızla ilerleyen dijital eğitimde öğretilen beceriler, tam da yöneticilerimizin kullanmalarını istediğimiz becerileri destekliyor,” diyor.

Üst düzey liderlerimizin verdiği destek de çok kritik öneme sahipti. “Yönetim kurulumuzdan bir kişi bu eğitime tam destek sağladı. Eğitimin başlatılması ve içeriğin çalışanlar için faydalı olup olmadığını görmek üzere haftalık olarak gerçekleştirilen şirket içi geribildirim oturumlarına katıldı. O kademeden birinin katılımı ile katılımcılar, programın değerini ve önemini daha iyi anladı. Yöneticimizin bu konudaki bağlılığını da takdir ettiler.”

Her iki öğrenme yolculuğunda da katılım ve tamamlama oranları oldukça yüksekti. Bunun ötesinde, Huntley katılımcılarda gözlemlediği davranış değişikliklerinden ise çok memnun. “Becerilerinde ve performanslarındaki artışa örnek teşkil edecek şeyleri ölçmeye odaklanıyoruz ve gerçek bir ilerleme gözlemliyoruz. Harmanlanmış program seçeneği, bize sınıf eğitimine kıyasla çok daha geniş ölçekte bir kitleye ulaşma imkânı tanıyor. Dijital ile harmanlanmış tasarım, çalışanlarımıza daha büyük bir öğrenme fırsatı sunmamıza olanak tanıyor."
 
 

Etkile Bülten

22.04.2024

Liderlik İçin Vaktiniz mi Yok? İşte Çözüm!

Günümüzde yaşanan en büyük zorluklardan biri, liderlerin gelen günlük talepleri tutarlı, yetkilendirici, faydalı ve anı yakalayan bir şekilde yanıtlamaları.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası