PAR Western Line Contractors, LLC


PAR Western Line Contractors, LLC'de Temel Liderlik Becerileri Geliştirme


PAR Western Line Contractors, LLC'nin İnsan Kaynakları Direktörü Lijo Joseph, insanlara eğitim yatırımı yapmanın önemini çok iyi biliyor. “Çalışanların elde tutulması, benim işimde her zaman önemsediğim bir konudur. İnsanların gelişimine yatırım yapmak, çalışanlarla iletişimi açmakla kalmaz, aynı zamanda insanların becerilerini geliştirerek daha iyi hale gelmelerine de yardımcı olur. Ve bu da bizim için büyük bir kazanç,” diyor Joseph.

Joseph, yüksek performans gösteren çalışanları yönetici pozisyonlarına terfi ettirdiklerini, ancak yeni rollerinde başarılı olmaları için gerekli becerileri onlara kazandırmadıklarını fark etti. Bu nedenle, onların doğru bir başlangıç yapabilmeleri amacıyla Management 101 programını oluşturdu. “Çalışanların, şirketimizdeki her yöneticinin sahip olması gereken (teknik eğitim, iş zekâsı ve temel liderlik becerileri gibi) temel becerilere sahip olmasını istedim. SLII® eğitimine yeni katılmıştım ve bunun, oluşturduğumuz programın temelini sağlayacağını biliyordum.”

Joseph, SLII® hakkında daha fazla bilgi edinmek için Blanchard ile iletişime geçti ve Güven Oluşturma (Building Trust) programı hakkında da bilgi edindi. Bu programı da öğrenme yolculuğuna dahil etmeye karar verdi. SLII®, liderlere, belirli görevleri yerine getirirken her bir takım üyesine doğru miktarda destek ve yönlendirme sağlamayı öğreten, zaman içinde kendini kanıtlamış bir modeldir. Ayrıca, liderlere, bağlı çalışanları ile hedeflerine ulaşmalarını sağlayacak verimli konuşmalar yapmayı öğretmeye odaklanır. Güven Oluşturma, liderlere çalışanları ve meslektaşlarıyla güven ilişkisi kurmayı ve güvenin sarsıldığı durumlarda güveni tamir etmeyi öğreten basit bir modeldir.

Management 101 programı, her çeyrekte gruplara sınıf içi ortamda yeni içeriklerin sunulduğu 18 aylık bir programdır. SLII® ikinci çeyrekte, Güven Oluşturma ise beşinci çeyrekte verilir. Joseph, “SLII®'yu iki günlük tam program olarak sunuyorum,” diyor. “Derse, katılımcılara başlangıçta kavramlarla ilgili olarak zorlanabileceklerini, ancak pes etmemeleri gerektiğini söyleyerek başlıyorum. Tüm parçaların bir araya geldiğini gördüklerinde ve çalışanlarıyla verimli görüşmeler yapmanın yeni bir yolunu öğrendiklerini fark ettiklerinde çok mutlu oluyorlar.”

Katılımcılar, esnekliklerini ve etkililiklerini ölçerek liderlik stillerini anlamalarına yardımcı olan ve sürekli gelişim için gerçek zamanlı geribildirim sağlayan bir kişisel değerlendirme aracı olan LBAII® (Liderlik Davranışı Analizi II) aracını kullanırlar.

Ayrıca, SLII® modelindeki dört liderlik stilinin her birine dayalı olarak bağlı çalışanlarla koçluk görüşmeleri planlamak için konuşma girişlerini nasıl kullanacaklarını da öğreniyorlar. Joseph, katılımcıların ilgisini çekmek için ilginç bir teknik kullanıyor. “Konuşma girişlerini okuduktan sonra, onlara sahadaki bir çalışanla konuşurken kullandıkları gibi kendi kelimeleri ile bu cümleleri yeniden kurmalarını istiyorum. Bunu sınıfta hemen yapmalarını istiyorum, böylece gerçek hayatta karşılaşabilecekleri gerçek durumlar ile ilgili pratik yapmış oluyorlar. Sınıfta vakaları özelleştirmeye benziyor.”

Joseph, eğitimden birkaç hafta sonra yöneticilerle görüşerek yeni becerilerini kullanıp kullanmadıklarını kontrol ediyor. “Elbette olumlu hikayeleri duymayı seviyorum, ama daha da çok yaşadıkları zorlukları duymak istiyorum. Birisi zorlandığını söylüyorsa, yeni becerileri kullanmaya çalıştığını ve kendini rahat hissetmediğini ama gelişmeye gayret ettiğini anlıyorum. İşte o zaman kavramları sahiplendiklerini anlıyorum ve onlara yardım etmem gerektiğini biliyorum.”

Öğrenme yolculuğunun ilerleyen aşamalarında Joseph, yarım günlük bir oturumda Güven Oluşturma programını sunuyor. Bu program, insanların davranışlarının güven oluşturma veya sarsma üzerindeki etkisini anlamalarına odaklanıyor, ardından güvene dayalı ilişkiler geliştirmek ve sürdürmek için dikkat etmeleri gereken hususları belirliyor. Joseph, “Katılımcılara güven unsurlarını öğrettikten sonra, öğleden sonra belirli sorunları olan kişilerle bire bir çalışmak için zaman ayırmayı seviyorum,” diyor.

Önceden Planlama ve İpuçları

Joseph geriye dönüp baktığında, Management 101 programı ile kaydettiği gelişmeden gurur duyuyor, ancak aynı zamanda gelecek için de planları var. “Önce üst düzey liderlere bu eğitimi verdim ve onlar da çok memnun kaldılar. Bu da çalışanlarının da eğitime katılma talebini doğurdu. Kurumun tepesinden destek almak, uygulamanın yaygınlaştırılmasını oldukça kolaylaştırıyor. Bir sonraki hedefim, SLII® dilini performans yönetim sistemimize dahil etmek. Yöneticilerimizin gelişim düzeylerini teşhis edip her gün karşılaştıkları farklı durumlara göre liderlik stillerini belirlemeleri harika, ancak performans değerlendirmelerinde de aynı dili kullanmamız gerekiyor. Bu, liderlik stilini ve dilini şirket genelinde tutarlı hale getirecektir."

Joseph, liderlik eğitimi için birçok seçenek olduğunu kabul ediyor, ancak insanlara sadece bir kutuyu işaretlemiş olmak için bir şeyler sunmamaları konusunda uyarıyor. "Blanchard ile insanlara sadece araçlar sunmaktan daha fazlasını yapıyoruz. Zihniyetleri değiştiriyoruz. İnsanlara alet çantalarında bir çekiç olduğunu söyleyebilirim, ancak onlara alet çantasını göstermez ve çekiç ile çantadaki diğer aletleri nasıl kullanacaklarını öğretmezsem, bunun bir önemi ve anlamı olmaz. Bu, liderleri; çalışanlarını bulundukları yerde, empati ve bir amaçla karşılayabilmeleri için ihtiyaç duydukları tüm araçlarla donatmakla ilgili. Aynı zamanda çalışanlarımızın daha iyi, daha bilinçli liderler olmalarına yardımcı olmakla ilgili. Bunun etkisi, hem bireyler hem de tüm kurumumuz için oldukça büyük."
 

 

Etkile Bülten

16.07.2025

Etkinin Hikayesini Anlatmak: Öğrenme ve Gelişim, Yaratılan Etkinin Değerini Nasıl Kanıtlayabilir?

Jim Irvine, liderlik gelişiminin değerini kanıtlamanın zorluklarını bizzat yaşamış bir ölçümleme uzmanı. Şimdi ise Blanchard'da ROI ve ölçümleme alanlarına liderlik eden Irvine, çok önemli bir hikâyeyi bizimle paylaşıyor. "Kariyerimin başlarında, güçlü bir öğrenme ve gelişim ekibine sahip olan Nissan'da küresel öğrenme ve gelişim çalışmalarını yönetiyordum. 80 ülkede 18 dilde düzinelerce eğitim düzenliyorduk. Çoğu eğitimimiz için bekleme listesi bile vardı." ...

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası