UNIVERSITY OF MINNESOTA PHYSICIANS

University of Minnesota Physicians (M Doktorları) Liderlerini Geliştirmek

University of Minnesota Physicians (M Doktorları) için organizasyon etkinliği ve liderlik gelişimi direktörü Sheila Hines Edmondson, "Liderlerimizin bağlı çalışanlarıyla açık ve net beklentiler ile hedef belirlemelerini ve onlarla sadece performans değerlendirmeleri yerine yapıcı görüşmeler yapmalarını istedik," diye açıklıyor. "Lider olarak işlerinin kurumdaki yetenek potansiyelini ortaya çıkarmak, bu yetenekleri kullanmak ve geliştirmek olduğunu anlamalarını istedik."

Edmondson, insanlara nasıl daha etkili görüşmeler yapacaklarını öğretmenin hem bireyler hem de kurum üzerinde olumlu bir etkisi olacağını biliyordu.

The Ken Blanchard Companies®'in SLII® eğitimi, Edmondson'ın aradığı içeriğe sahipti. SLII®, liderlere nasıl hedef belirleyeceklerini, her takım üyesine belirli görevlerde ilerlerken doğru miktarda destek ve yönlendirme sağlamayı ve etkili bir şekilde geribildirim vermeyi öğreten bir öğrenme deneyimidir. Liderlerin, çalışanlarının hedeflerine ulaşması için onları yetkilendiren bir ortak dil kullanarak verimli görüşmeler yapmasına odaklanır.

Edmondson ve ekibinden üç kişi, eğitimi başlatmadan önce Blanchard'ın Eğitmen Eğitimi programına katıldı. İlk oturumlar, birer hafta arayla, her seferinde bir tane olmak üzere iki tam gün süren eğitimle iki günlük bir tasarımda verildi. Daha sonra yapıyı bir tam gün, ardından bir hafta arayla iki yarım gün olarak yeniden tasarladılar. Edmondson, "Klinikte çalışan liderler için tam gün dışarıda olmak zor olduğundan, tasarımın bir kısmı için eğitimi yarım günlük bölümlere ayırmak bizim için daha iyi oldu," diyor. Pandemiye kadar da dersler ayda bir kez olarak devam etti.

“COVID sırasında eğitimi durdurmak istemedik, bu yüzden sadece kavramları canlı tutmak ve insanlara SLII® becerilerini kullanmalarını hatırlatmak için, eğitimi almış olan kişilere bazı sanal takip tazeleme araçları sunduk. Ayrıca eğitimi uzaktan canlı olarak verebilmek için yeni eğitmenler de yetiştirdik,” diyor Edmondson. Oturumlar Zoom üzerinden gerçekleştirildi ve katılımcılar tüm içeriğe Blanchard Exchange aracılığıyla erişti.

Blanchard Exchange platformu, liderlerin becerilerde ustalaşmasına yardımcı olacak konuşma girişleri, makaleler, videolar, bire bir görüşmeler için formlar vb. gibi araçlar sunar. M Doktorları, sınıf eğitimine başlamanın güvenli olduğuna karar verene kadar eğitimi uzaktan canlı formatta vermeye devam edecekler.

Öğrenmeyi Canlı Tutmak için Yaratıcı Yöntemler

Eğitimden sonra işe döndüklerinde becerileri kullanmaya başlamaları için katılımcılardan, öğrendiklerini ekipleriyle paylaşmalarına ilişkin dört basit hedef oluşturmalarını istedik. Bu hedeflerin, bir sonraki takım toplantısında bu kavramlardan bahsetmek veya bire bir formu anlatmak kadar basit olabileceğini söyledik. Edmondson, "Katılımcıyı desteklemek için bu konudaki hedeflerini İK iş ortaklarına, eğitim koordinatörüne ve eğitmenlerine göndermelerini istiyoruz," diyor. “Yardıma ihtiyaçları olursa, onları desteklemek için yanlarındayız. Öğrenmeyi sürdürmenin zaman zaman bunaltıcı olabileceğini biliyoruz, bu nedenle insanların öğrenme ortamı dışında kendilerini destekleyen bir ekibe sahip olduklarını bilmelerini sağlamak çok önemli. Bunların yanında SLII® Mobil Uygulama’yı da kullanıyoruz. Sınıfta bunu kullanan birini gördüğümüzde hemen ödüllendireceğimizi bile söylüyoruz.”



SLII® Mobil Uygulama, liderlerin bir hedef veya görevdeki kişinin gelişim düzeyini teşhis etmeleri için oldukça kullanışlı bir araç. Ayrıca, liderlerin bağlı çalışanları ile verimli bir görüşmeye hazırlanabilmeleri için ilgili konuşma girişlerini de sağlıyor. Bunlara ek olarak her gelişim düzeyinin temel özelliklerini ve uyumlu liderlik stilini gösteren etkileşimli bir SLII® modeliyle birlikte SLII® becerilerinin uygulanmasına ilişkin ipuçları da içeriyor.

Edmondson ve ekibi, SLII® dilini akılda tutmak için başka bir yaratıcı yol geliştirdi: katılımcılar için bir haber bülteni. “Eğitimler sırasında belirli konular sıkça gündeme geldi ve kullanıcılara öğrendikleri becerileri hatırlatmak için kısa ipuçları yazmanın harika bir fikir olacağını düşündük. Örneğin, şu konularda yazdık:

  • Bir G2 görüşmesi ne zaman bir performans iyileştirme planı haline gelir?
  • Yönlendirici olmak neden sorun değil?
  • Bir G1 ile çalışıyorsanız, mikro yönetim illa ki kötü bir şey değildir.

Bültendeki ipuçları, güçlü bir pekiştirme aracı sağlıyor ve aynı zamanda katılımcıların ihtiyaç duyduklarında başvurabilecekleri bir içerik veri tabanı işlevi görüyor.”

M Doktorları ayrıca yeni çalışan oryantasyonunun bir parçası olarak SLII® ile ilgili temel bilgileri de sunuyor. “Yeni çalışanların, liderlerinden duyacakları dile aşina olmaları için bu başlangıç bilgilerine ihtiyaçları var. SLII®'nun liderlik dilimiz olduğunu bilmelerini istiyoruz. Başlamak için harika bir yol çünkü ihtiyaçları olan şeyi hemen istemenin bir yolu var. Liderlik rolüne yeni biri istihdam edildiğinde, işe başladığı tarihten itibaren ilk üç ay içinde SLII® eğitimini alır.”

Sürprizler ve İpuçları

Edmondson, "Bir organizasyonun kültürünü etkileyen bir eğitim girişimini başlatırken yönetim ekibinden veya üst düzey liderlerden destek almak çok önemli," diyor. “En iyi uygulamalardan biri, tepe yönetimden liderlerin de eğitimden geçmesidir. Programın önemini artırıyor ve insanların daha etkili olmasına yardım eden pratik bir araç olarak görünmesini sağlıyor.” Edmondson, SLII’yu alacak şirketlere SLII araçlarını belirli ihtiyaçlara göre özelleştirmelerini de tavsiye ediyor. “Örneğin, bire bir görüşme formunu, daha uzun toplantılar için üçten fazla gündem maddesini barındıracak şekilde özelleştirdik ve formun e-postaya yapıştırılabilecek bir formatını da oluşturduk. Bunu çalışanın ve liderin gündem maddelerini tartışmak üzere getirdiği toplantılar için kullanıyoruz.”

Katılımcıların SLII® becerilerini iş yeri dışında nasıl uyguladıklarını duymak bizim için beklenmedik bir sürpriz oldu. “İnsanların artık aileleriyle daha iyi sohbet edebildiklerini söylediklerini duydum. Bunlar aslında işte öğrendikleri beceriler ama evde de uyguluyorlar!”

“Her şeyden önce liderlerimize liderlik eğitimi vererek doğru olanı yapıyoruz. Ken Blanchard, 'netlik' diyor ve Brené Brown, 'netlik nezakettir' diyor. Bir lider hedefler konusunda net değilse, bu nezaketsizliktir. Çalışanlar bir hedefi anlamazlarsa başarılı olamazlar. Spesifik olmak, açık olmak ve nazik olmak istiyoruz.”


 

Etkile Bülten

22.04.2024

Liderlik İçin Vaktiniz mi Yok? İşte Çözüm!

Günümüzde yaşanan en büyük zorluklardan biri, liderlerin gelen günlük talepleri tutarlı, yetkilendirici, faydalı ve anı yakalayan bir şekilde yanıtlamaları.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası