COVID-19 ÖĞRENME VE GELİŞİMİN DÖNÜŞTÜRÜLMESİ İÇİN BİR ZEMİN HAZIRLADI

The Ken Blachard Companies çözüm mimarı Ann Rollins; "COVID-19 verimsiz sanal eğitimlerin geliştirilmesine neden oldu.” diyor. “Sıklıkla altı buçuk saatlik yüz yüze bir eğitimin uzaktan canlı sanal olarak altı buçuk saatte (yapıda bir değişiklik yapmadan aynı şekilde) verildiğini duyuyoruz."

"Bu, ne sanal eğitim tasarlamanın en doğru yolu ne de eğitim katılımcıları için zamanı en iyi şekilde kullanmanın yolu.

"Hedef; sadece eğitimin tamamlanması olduğunda, benzer formda bir eğitim yaratmaya yönelim gösteriliyor. Oysa ki; gerçekten unutulmaz bir öğrenme deneyimi yaratmak için, bundan daha fazlasını yapmak ve daha karmaşık bir yapı düşünmek gerekir. Böylece mevcut kaynakları ve teknolojiyi en üst düzeyde kullanabiliriz."

Britney Cole, Blanchard’da çözüm mimarlığı ve inovasyon stratejisinden sorumlu başkan yardımcısı buna katılıyor. "Eğer altı buçuk saatlik sanal bir eğitimde (uygulama yapmadan) oturursam, gözlerim kapanır ve hayallere dalarım. Bugün zamanı nasıl kullanacağımızı düşünmeliyiz. Canlı, sanal kısım, insanların bir araya gelip o ana kadar aldıkları hakkında bilgi alışverişinde bulundukları bir ortam olmalı. Bir araya gelmenin en iyi nedeni bu—uygulamak, öğrendiklerini yapmaya başlamak ve eylem planları üzerinde çalışmak."

"Böyle bir tasarımla, sınıf içi eğitimin en iyi kısımlarını alıp sanal veya harmanlanmış (sanal, yüz yüze ve/veya e-öğrenme bir arada) bir deneyim yaratabilirsiniz. Böylece içerik daha erişilebilir veya kullanılabilir."

Hem Cole hem Rollins’e göre; öğrenme ve gelişim yöneticileri, her şeyin normale dönmesini beklememeli. Artık farklı şekilde düşünmeyi ve öğrenmeye hizmet etmeyi kabullenmeliler. COVID çokça yaratıcılık gerektirdi. Liderlik, öğrenme ve yetenek gelişimi profesyonellerini ilk defa mevcut araçlara bakıp bu araçlardan nasıl maksimum fayda sağlayabileceklerini bakmaya zorladı.

Rollins, "Öğrenme ve gelişim profesyonelleri 2021’i düşünürken, onlara verebileceğimiz en basit tavsiye şu: çalışanlarınızın gelişimini bekletmeyin. "Sınıfların yeniden açılmasını beklemeyin. Erteleme fikrine kapılmayın. Çünkü siz beklerken, rakipleriniz gelişimlerinin nasıl olması gerektiği üzerinde yeni keşiflerde bulunuyor. Sürece sizden önce başlayanlar hata yapsalar bile, hatalarından ders çıkarıp ilerlediler. Çalışanları, özellikle de şimdi, yeni beceriler kazanmanın değerini fark ediyorlar."

Cole, "Çalışanlar bu deneyim üzerine düşündüklerinde, işverenlerinin onlara nasıl davrandığını hatırlayacak. Kariyer gelişimi fırsatları sunmak ve sanal olarak koçluk yapmalarına, uzaktan takım yönetmelerine ve sınırları aşarak güven oluşturmalarına yardım edecek araçlar sağlamak bu kapsamda değerlendirilecektir," diye ekliyor.

Cole ve Rollins öğrenme ve profesyonellerinin bir umut ışığı aradığını söylüyor.  

"COVID öncesi, muhtemelen çalışanlarınızın ufak bir bölümüne ulaşıyordunuz. Çünkü eğitimleriniz aday-tabanlı, sınıf veya pahalı saha eğitimleriydi. Şimdi ise daha fazla kişiye ulaşma imkânınız var. Üstelik bunu hâlâ anlam yaratarak, güçlü sonuçlar elde ederek ve hem bireysel etki hem de işletme etkisi oluşturarak yapabilirsiniz."

Ancak bu işe girişmek gözünüzü korkutabilir. Rollins, "Önce iç analiz ile başlayın," diyor. "İç takımınızın ve iş ortaklarınızın teknolojisine ve becerilerine bakın ve ‘Ne yapabiliriz? Bunu yeniden düşünebilir miyiz?’ diye sorun. Yalnızca mevcut programları dönüştürmeyi düşünmeyin. Nasıl gelişilebileceğinizi ve kariyerlerinde ilerlemek isteyen insanların performansını nasıl artırabileceğinizi 2021’de yeniden keşfedin."
Rollins, “Sadece var olanı tekrarlayarak üzerine ilaveler yapmaka kalmayıp, tamamen farklı bir şey yapmak için bulunmaz bir fırsat," diyor. Uygulayıcılar kendi gelişimleri konusunda akıllı olmalılar ve eğitim sürecine dahil edecekleri kişilere ulaşmanın yeni yollarını öğrenmeliler. Eski yöntemlere dönmek ve daha önce yaptıklarımızı yinelemeye çalışmak bizi ilerletmeyecek," diyor.

"'Tüm parçaları tamamlamak için insanları zorlamaya mecburum' anlayışından 'Onların ne söylemesini/ düşünmesini/ hissetmesini istiyorum, nasıl farklı yapabilirim ve etkinliği nasıl ölçebilirim?' yaklaşımına geçiş demektir. Ölçmek ve iletişim kurmak için iyi bir planımız olursa, eğitim, tek bir etkinlik olmaktan çıkar; farklı şeyleri harmanlayan ve insanları uygulama yapmak için bir araya getirip karşılığını da fazlasıyla aldığınız bir deneyim haline gelir.”

Cole, "Sahip olduğunuz teknolojiyi ve nasıl kullandığınızı düşünün,” diyor. “Teknolojiyi değiştiremeyebilirsiniz. Ancak onu daha yakından tanıyarak nasıl daha verimli kullanacağınızı anlayabilirsiniz. Mesele, elinizdeki araçları nasıl farklı kullanacağınızı düşünerek onlardan en iyi şekilde yararlanmakla ilgili."

Rollins, "Bu fırsat ile bize çok şey lütfedildi, çünkü başarı için tek bir model yok" diye ekliyor. "Öğrenen pek çok kurum için ileride bilinen ve kanıtlanmış bir yöntem yok. Mesele, ileride yeni yollar yaratan cesur öncülerle ilgili."
 

Kurumunuzun mevcut öğrenme kaynaklarından nasıl maksimum fayda sağlayacağınızı öğrenmek ister misiniz? O zaman bu ücretsiz webinarda bize katılın!

Birinci Sınıf Liderlik Gelişimi Deneyimi Yaratmak için
Öğrenme Yapınızdan En İyi Şekilde Yararlanmak 

18 Kasım 2020, Çarşamba
18:00

Öğrenme tasarımı uzmanları Ann Rollins ve Britney Cole mevcut öğrenme teknolojilerine yaptığınız yatırımlardan nasıl maksimum fayda sağlayacağınızı anlatacak. İkisinin toplam 20 yılı aşkın süredir edindiği deneyimlerden yararlanarak Ann ve Britney şunları paylaşacak: 
  • Birinci sınıf öğrenme ve liderlik gelişimi deneyimlerinin kilit parçaları nelerdir?
  • Mevcut öğrenme araçlarını ve kaynaklarını kullanmanın yeni yollarını keşfederek nasıl ezber bozabilirsiniz?
  • İşletmenizin varlığını sürdürdüğü piyasada bilinen açıkları kapatmak için yeni teknolojileri nasıl değerlendirebilirsiniz?
Hem bugün elinizdeki araçlardan ve kaynaklardan nasıl yararlanabileceğinizi hem de yarın neye ihtiyacınız olduğunu öğrenmek için bu fırsatı kaçırmayın.
Kayıt Olmak için Tıklayın!
 

Etkile Bülten

22.04.2024

Liderlik İçin Vaktiniz mi Yok? İşte Çözüm!

Günümüzde yaşanan en büyük zorluklardan biri, liderlerin gelen günlük talepleri tutarlı, yetkilendirici, faydalı ve anı yakalayan bir şekilde yanıtlamaları.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası