EMPATİ, PSİKOLOJİK GÜVENLİK VE HİZMETKÂR LİDERLİK

Çok satan iş kitapları yazarı Ken Blanchard, son iki yılın stresi ve gerginliğiyle birlikte, artık insanların liderlerinden biraz daha fazla empati beklediğini söylüyor.

Blanchard, liderlere şunu hatırlatıyor; “Çalışanlarınızın olduğu yerde, yanlarında olun. Bu sizinle ilgili değil, onlarla ilgili.” Peki, Blanchard'ın tavsiyesi ne? "Onlarla konuşun, iletişim kurun. Çalışanlarınızın iyi olduğundan emin olun.”

Blanchard'ın güven uzmanı ve “Simple Truths of Leadership” adlı yeni kitabının ortak yazarı Randy Conley, empatinin, “çalışanlarınızı, ihtiyaçlarını ve neler yaşadıklarını anlayarak, sonra da bu ihtiyaçlara yanıt vermek için çalışmak" demek olduğunu ifade ediyor.

Conley liderlere, insanlar stres altındayken, onlara psikolojik olarak güvenli bir yer yarattıklarından emin olmak için fazladan zaman ayırmalarını tavsiye ediyor. Conley burada, güven kavramını hem kurumsal hem de bireysel açılardan öğretme deneyiminden yararlanıyor.

“Güven ortamı, psikolojik güvenliğin zenginleşmesine izin verir. Bu, duygusal esenliğin önemli bir bileşenidir. İnsanlar, inanç ve psikolojik güvenlik olduğunda, çevrelerindekilere savunma kalkanlarını indirmek konusunda rahat hissederler.”

Conley, "Güvenle dolu, psikolojik olarak güvenli bir ortam, insanların risk almasına ve inovatif olmasına imkân tanır," diyor. 

Blanchard psikolojik olarak güvenli bir ortamın; dinleme, geribildirim ve iletişimi geliştirdiğini de ekliyor. Bunlar, herkes biraz yıpranmış hissettiğinde gerekli temel becerilerdir.

"Güvenilir bir hizmetkâr lider olmanın temel öğelerinden biri de; konuştuğundan daha çok dinlemektir," diyor Blanchard. "İnsanlar, karşılığında ağır eleştirilere mazur kalmadan geribildirimde bulunabilecek veya fikirlerini paylaşabileceklerini bilmek ister. Liderler, başarılı olmak için bu geribildirimleri daha çok detay isteyerek yanıtlamalıdırlar.”

Bir lider olarak, insanların gösterdiğiniz yolu takip etmesini sağlamalısınız. Conley, “Günümüz liderleri, yol gösterdikleri kişileri kendilerini takip etmeye nasıl davet ediyor, kitabımızda paylaşıyoruz. Bunun gerçekten güvenli bir ortam yaratmanın özü olduğunu düşünüyorum. Takip etmeye davet edildiğinizde bir güven ortamı oluşur,” diyor. Ken, yıllardır liderliğin bir yere gitmekle ilgili olduğunu söyler. Liderlik ediyorsanız ve kimse sizi takip etmiyorsa, yürüyüşe çıkmışsınız demektir. Empatik liderler; insanları bu yolculukta kendilerini takip etmeye davet eder ve insanlar da değerli oldukları, takdir edildikleri ve bu ortamda istenildikleri mesajını alırlar.”

Blanchard, "Etkili liderlik ‘ben’den çok ‘biz’ ile ilgilidir. Kitabımızı yazarken öncelikle aklımızda üç grup vardı. Biri, yalnızca basit gerçekler yani  temel konular hakkında bir hatırlatmaya veya tazelemeye ihtiyaç duyan deneyimli liderlerdi. Diğer grup, yöneticilik pozisyonuna yeni adım atmış ve sağduyuya dayanan ilkelerden bazılarını öğrenmesi gereken kişilerdi,” diyor.

“Kitabı yazdığımız üçüncü grup ise profesyonel kariyerlerine yeni başlayan üniversite mezunlarıydı,” diyor Conley. “Peki iyi bir liderlikte neleri aramalılar?”

Kitabın alt başlığı 52 Ways to Be a Servant Leader and Build Trust (Hizmetkâr Lider Olmanın ve Güven İnşa Etmenin 52 Yolu). Blanchard ve Conley, her kademeden liderlerin her hafta kitaptan bir başlık inceleyebileceğini vurguluyor. Her başlık, güvenilir bir hizmetkâr liderin zihniyetini ve becerilerini oluşturmak için tasarlanmış.

Yazarlar, kitabı çok keyif alarak yazdıklarını söylüyorlar. Aynı zamanda kitabın bir süredir düşünmedikleri basit gerçekleri de hatırlattığını ifade ediyorlar.

Blanchard, “İnsanları doğru bir şey yaparken yakalamak basit gerçeğini hatırladığıma çok memnun oldum,” diyor. "Bu, 1981'de Spencer Johnson ile yazdığım The One Minute Manager (Bir Dakika Yöneticisi) kitabındaki İkinci Sır idi. Kavram bugün daha da geçerli ve kitaptaki 5. gerçeğin de temelini oluşturuyor.”

Conley içinse 12. gerçek olan sınırlar sayesinde özerkliğin nasıl yaratılacağı önemli bir hatırlatmaymış. "Bu kavram, ilk olarak Ken'in daima favorilerimden biri olan “Empowerment Takes More than a Minute” kitabında açıklanmıştır. Bazı insanların ilk başta pek takdir etmedikleri çok basit bir gerçek. Yapılandırılmış sınırların insanları hapsettiğine; esnekliği ve inovasyonu engellediğine yönelik yanlış bir kanı var."

Blanchard, “Daha yakından incelediğinizde ise, tam aksinin gerçekleştiğini keşfediyorsunuz,” diye açıklıyor. “Sınırlar, insanların enerjilerini en doğru şekilde yönlendirmelerini sağlar. Empowerment kitabının ortak yazarı Alan Randolph’un bu konuda çok güzel bir betimlemesi var: 'Setleri olmayan bir nehir, sadece büyük bir su birikintisidir.'”

Conley, yeni kitabın yarısının hizmetkâr liderlik ilkelerine, yarısının da güven inşa etme kavramlarına ayrıldığını açıklıyor.

"Güvenle ilgili kısımlara baktığımızda insanlarda en büyük yankıyı bağışlamayla ilgili basit gerçeklerin uyandırdığını söyleyebilirim. Sanırım bu, son iki yılda yaşadıklarımız yüzünden. Çoğu durumda, kuruluşlar, hükümetler veya kurumlar insanlara karşı çok kibar davranmadı. Affetmeyi, tamamen sizin kontrolünüzde ve başkalarının eylemlerinden bağımsız olarak görüyoruz. Affetmek ve sağlıklı bir şekilde ilerlemek sizin seçiminizdir. İnsanlar bahsettiğimiz bu yaklaşımla bağ kuruyor.”

Conley ve Blanchard, kitabın yeni nesil liderler tarafından bu kadar iyi karşılanmasından memnuniyet duyuyor. Özellikle Blanchard, kırk yılı aşkın bir süredir bu kavramları öğrettikten sonra, işgücündeki Y kuşağının ve gençlerin kitaba bu kadar güçlü bir şekilde olumlu karşılık vermesine seviniyor.

“Bence bu, kitaptaki gerçeklerin evrenselliğini ve nesilden nesile nasıl başarıyla uygulanabileceğini gösteriyor. Ortam, zaman ve koşullar değişse de temel prensipler değişmedi. Bu basit gerçekler uzun ömürlü bir geçerliliğe sahip.”

Conley, “Onlara gerçekler dememizin bir sebebi var,” diye ekliyor. "Gerçekler zamanla kalıcı olur. Bu gerçekleri paylaşan son insanlar olmayacağız. Ancak gelecek nesil liderlere bu gerçekleri en yeni biz anlattığımız için mutluyuz.”
 


Hizmetkâr liderlik ve güven ile ilgili basit gerçekleri kuruluşunuza kazandırmak hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? Bu ücretsiz webinarda bize katılın!
 
Yeni Nesil İş Gücü için Hizmetkâr Liderlik

16 Mart 2022 Çarşamba, TSİ 18.00

En iyi iş ilişkileri ortaklıklardır. Ortaklıklar; iletişim, çalışma tarzı, geribildirim, yönlendirme ve destek alanlarında hem lider hem çalışan arasında işbirliği gerektirir. Bu webinarda, liderlik uzmanları Ken Blanchard ve Randy Conley, yeni kitapları Simple Truths of Leadership'ten temel kavramları paylaşacaklar. Hizmetkâr liderliğin hem zihniyet, hem de beceri gerektiren bir yolculuk olduğunu keşfedeceksiniz.

En etkili liderler, liderliğin kendileriyle ilgili olmadığını, performanslarının ise yalnızca liderlik ettikleri insanlarınki kadar iyi olduğunu kabul ederler. Ekip üyeleri, liderlerin kendilerini yürekten gözettiğine inanırlarsa, performansları aşağıdakiler yoluyla artacaktır:
  • Artan İşbirliği: Hizmetkâr liderler, olağanüstü işler başarabilmeleri için ekip üyelerini destekler, motive eder ve yetkilendirir.
  • Hızlandırılmış Öğrenme ve Gelişim: Hizmetkâr liderler, ekip üyelerinin ihtiyaçlarını teşhis edip, doğru miktarda yönlendirme ve desteği sağlamayı öğrenirler. Böylece daha hızlı gelişmelerine yardım ederler.
  • Yetenekleri Şirkette Tutma: Çalışanların kurumda kalma ve şirketi çalışmak için harika bir yer olarak onaylama olasılıkları artar.
  • Artan İnovasyon: Hizmetkâr liderler; insanların sorun çözme, zorlukların üstesinden gelme ve yenilikçi çözümler geliştirme kabiliyetlerini kısıtlayan sınırlamaların üstesinden gelmelerine yardımcı olur.
İnsanlarla omuz omuza çalışmak anlamına gelen hizmetkâr liderlik, liderlik etmenin daha iyi bir yoludur. Katılımın, performansın ve memnuniyetin artmasını sağlar.  
 
Hizmetkâr liderlik ilkelerini kuruluşunuza nasıl getireceğinizi öğrenmek için bu fırsatı kaçırmayın.

Kayıt için tıklayınız.
 
 

Etkile Bülten

22.04.2024

Liderlik İçin Vaktiniz mi Yok? İşte Çözüm!

Günümüzde yaşanan en büyük zorluklardan biri, liderlerin gelen günlük talepleri tutarlı, yetkilendirici, faydalı ve anı yakalayan bir şekilde yanıtlamaları.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası