GÜVENİLİR BİR HİZMETKÂR LİDER OLMAK

"Neden liderlik ediyorsunuz? Hizmet etmek için mi yoksa hizmet edilmek için mi?” Çok satan iş kitapları yazarı Ken Blanchard seminerlerinde bu soruyu sorduğunda, katılımcılar her zaman iyi liderliğin başkalarına hizmet etmek olduğunu söyler. Fakat acaba insanların iyi fikirleri, uygulamaya koymasına engel olan nedir?

Blanchard, “Bence liderler aynı anda çok fazla şey üstlenmeye çalışıyorlar,” diyor. “En zoru, bağlılığınızı sürdürmektir. Birçok insan, 'Bu gerçekten de harika bir fikir. Bunu kesinlikle yapacağım,' der ama sonra da bir şekilde o konu kalır."

Ken Blanchard ve Randy Conley’in birlikte yazdıkları Simple Truths of Leadership: 52 Ways to Be a Servant Leader and Build Trust kitabının hedeflerinden biri, iyi niyetleri yeni liderlik alışkanlıklarına dönüştürmeleri için insanlara yardım etmek.

Conley, “Bu kitabı yazdık çünkü birçok insanın iş hayatında sağduyulu liderlik ilkelerini uygulamadığını biliyoruz” diyor.

Şimdi ön sipariş verebileceğiniz ve Berrett-Koehler Publishers tarafından 1 Şubat'ta piyasaya sürülecek kitap, güvenilir bir hizmetkâr liderin zihniyetini ve becerilerini kazanmak için basit, küçük tavsiyeler paylaşıyor. Yazarlar; kitabın, geleceğin liderleri tarafından yararlı bir rehber olarak kullanılacağını umuyor. Okuyucuların bu kitapla başkalarına odaklanarak hizmetkâr liderlik ilkelerini uygulayan güvene dayalı ilişkiler kuran bir liderin alışkanlıklarını kazanması mümkün.

Kitaptaki 52 basit gerçek iki bölüme ayrılıyor: Ken'in uzmanlık alanı olan Hizmetkâr Liderlik ve Randy'nin uzmanlık alanı olan Güven Oluşturma. Her bölüm, net hedefler belirlemenin, takdir etmenin ve yeniden yönlendirmenin önemi gibi konularda pratik bilgiler içeriyor. Motive edici bir ortam nasıl oluşturulur, liderlikte güvenin rolü, yetkilendirmenin değeri, hizmetkâr liderlerin ve güvenilir liderlerin özellikleri, kırılan güven nasıl yeniden oluşturulur ve affetmenin gücü de diğer bazı önemli başlıklar.

Conley, "Okuması kolay bir kitap" diyor. “Kitaptan birçok farklı şekilde faydalanabilirsiniz–Her başlığı sırayla okuyabilir, yılın her haftası o an için ihtiyaçlarınıza uygun bir başlık seçebilir veya sizi en çok ilgilendiren alt başlığa atlayabilirsiniz.”

Blanchard, “İnsanların 52 hafta boyunca haftada bir başlık okuyup öğrenecekleri şekilde kitabın yapılandırılması tesadüf değil,” diye ekliyor. "Okuyucu yorulmadan kitabı okuyarak, nasıl daha iyi bir hizmetkâr lider olunacağını öğrenebilir ve basit, ulaşılabilir bir şekilde güven inşa edebilir.”

Blanchard ve Conley kitaptan en sevdikleri birkaç örneği bizimle paylaşıyor. Blanchard, Hizmetkâr Liderlik bölümünden, liderlerin takdir edici ve geribildirime açık olmasının önemi hakkındaki basit gerçeğe değiniyor. Geribildirimin hizmetkâr liderlerin ayırt edici özelliklerinden biri olduğunu da vurguluyor.

"Bir elçi olarak, yöneticinize verdiğiniz geribildirim size hiç zeval oldu mu? Belki de yöneticinize, ‘Bence perşembe öğleden sonraki toplantılarımız zaman kaybı,' gibi dürüst bir yorum yaptınız. O da size sesini yükseltti, 'Zaman kaybı derken ne demek istiyorsun? Dalga mı geçiyorsun? Bu toplantılar çok önemli!' dedi."

“Yöneticiye geribildirim vermek çoğu insana doğal gelmiyor. Kötü haber getiren ‘elçi’ olmaktan çekindikleri için açık sözlü olmaktan çekiniyorlar. Bu basit gerçek yüzünden, liderlere geribildirimi bir hediye olarak görmek gerektiğini hatırlatıyoruz. Onlara geribildirim aldıklarında kendilerini üç basit ama güçlü ifadeyle sınırlamayı öğretiyoruz. İlk söylenecek şey 'Teşekkür ederim' olmalı. Ardından 'Bu çok yardımcı oldu' ile devam edin. Son olarak, 'Bilmem gerektiğini düşündüğünüz başka bir şey var mı?'

“Hizmetkâr liderler geribildirimi sever. Liderlik etmelerinin tek nedeni hizmet etmektir ve nasıl daha iyi hizmet edebileceklerine dair öneri varsa, duymak isterler. Egolarının yolu kapamalarına izin vermezler.”

Conley ise Güven bölümünden basit bir gerçeği paylaşıyor.

“Değerlerimiz kararlarımıza yön verir. Hizmetkâr liderler, davranışlarını motive eden ve yolculuklarına rehberlik eden değerler konusunda net oldukları için güven oluştururlar. Bu basit gerçek ile ilgili olarak, liderlerin en çok değer verdikleri kişisel değerleri belirlemelerine yardımcı olacak beş adımlı bir yöntem paylaşıyoruz.
  1. Sizin için anlamı olan niteliklerin uzun bir listesini yapın (örneğin; adalet, bilgelik, cömertlik, cesaret, yaratıcılık, dürüstlük, güvenilirlik).
  2. Bu listedeki değerleri sizin için en önemli olan on değere kadar daraltın.
  3. Bitirdiğinizde, o listeden ilk üç-beş değeri seçin.
  4. Bu ilk üç-beş değeri sıraya dizin.
  5. Her bir değer için aşağıdaki cümleyi tamamlayın: '…………… olduğunda, bu değere göre yaşıyorum’. Başka bir deyişle, her değeri kendiniz tanımlayın.
“Gerçekten ne hissettiğini sessiz sakince düşünmek zaman alır. Ancak işiniz bittiğinde kendinizi, motivasyonlarınızı ve niyetlerinizi eskisinden daha iyi anlayacaksınız. Bu netlik, kendinize güvenmenizi sağlayacak ve çevrenizdeki insanlarla güvene dayalı ilişkiler kurmanıza yardımcı olacaktır.”

Simple Truths of Leadership, bir yıl boyunca okuyup hayata geçireceğiniz bir kitap. Hatta hem bireysel çalışma hem de grup sohbetleri için tasarlanmış bir tartışma rehberi de var.

Conley, "Tartışma rehberi, kitapta ele alınan hizmetkâr liderlik ve güvenle ilgili alt başlıkların her birinden konuşma girişleri içeriyor," diyor. “Kendi kendinize üzerinde düşünmek için kullanabilir veya bir meslektaşınız veya ekibinizle birlikte sohbete başlamak için kullanabilirsiniz.”
Blanchard, “Önemli olan, ‘basit gerçekleri’ çalışanlarınızla paylaşmak ve sonra 'Bunları birlikte okuyalım ve nasıl kullanabileceğimizi görelim' demek. Basit gerçekleri paylaşmak için bu kitabın harika olacağını umuyoruz,” diyor.

Yazarlara göre, günümüz dünyasında yeni bir liderlik modeline büyük bir ihtiyaç var.

Conley, “Geçtiğimiz on yıllarda gördüğümüz liderlik türü yüzünden güven ve çalışan bağlılığı rekor düzeyde düştü. Açıkçası, yaptığımız şey işe yaramıyor. Başkalarına hizmet etmeye ve güvenle liderlik etmeye dayalı bir liderlik felsefesine ihtiyacımız var,” diyor.

Blanchard, “Bugün lider olmaktan daha önemli bir rol olduğunu düşünmüyorum. Unutmayın, siz sadece iş yerinde lider değilsiniz, evde ve toplumda da bir lidersiniz. Aslında, başka insanları etkileme şansınız olduğu her an, lider olursunuz. Bu yüzden insanlar üzerindeki etkinizin farkında olun. Umuyoruz ki;  Simple Truths of Leadership (Basit Liderlik Gerçekleri) hayatınızın her alanında olumlu bir fark yaratmanıza yardımcı olacak,” diyor.

‘Liderliğin Basit Gerçekleri’ni kuruluşunuza getirmek için daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? Bu ücretsiz webinarda bize katılın!
 

Liderliğin Basit Gerçekleri: Güvenilir Bir Hizmetkâr Lider Olmak

26 Ocak 2022 Çarşamba, 18.00 TSİ

Etkin liderlik, kuruluşların gelişmesine yardımcı olmak için sağduyulu uygulamaları her gün hayata geçirmeye dayanır. Ancak yine de bu temel ilkeler pek çok liderin kişisel ve profesyonel yaşamında eksiktir.

Bu özel webinarda, işletme uzmanları Ken Blanchard ve Randy Conley, liderlik ve güven hakkında basit gerçekleri açıklıyor. Liderler, bu basit gerçekleri kullanarak sağduyulu liderliği ortak uygulama haline getirebilirler.

Yeni kitapları  Simple Truths of Leadership: 52 Ways to Be a Servant Leader and Build Trust yola çıkan Blanchard ve Conley, güvenilir bir hizmetkâr lider olmaya dair pratik ve akılda kalıcı liderlik bilgeliğini paylaşıyor.

Blanchard ve Conley bu webinarda kitaptan en sevdikleri öğretilerden bazılarını paylaşacaklar:
  • Hizmetkâr liderlerin, çalışanlarına güvendiğini göstermek için ilk adımı atmasının önemi.
  • Kişisel ve kurumsal değişimi kolaylaştırmak için güvenin gücünden yararlanmak.
  • İnsanları işleri doğru yaparken yakalamak ve ilerlemeyi takdir etmek.
  • Hataları kabul edip sorumluluğu üstlenmek.
  • Bağlılık ve yeterlilik düzeyine göre farklı kişiler için farklı liderlik stilleri kullanmak.
Zaman içinde kendini kanıtlamış liderlik ilkelerini keşfetme fırsatını kaçırmayın.  

Kayıt olmak için tıklayınız.

Etkile Bülten

22.04.2024

Liderlik İçin Vaktiniz mi Yok? İşte Çözüm!

Günümüzde yaşanan en büyük zorluklardan biri, liderlerin gelen günlük talepleri tutarlı, yetkilendirici, faydalı ve anı yakalayan bir şekilde yanıtlamaları.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası