KARŞILIKLI KONUŞMA KAPASİTENİZİ GELİŞTİRMEK

Çok satan iş kitapları yazarı Craig Weber, “Baskı altındayken; yapıcı, öğrenme odaklı diyaloglar kurabilmek hele de şu anda çok kritik öneme sahip,” diyor. “Herkes, çok hızlı değişen dünyamızda bu yeni bağlamda birlikte nasıl çalışılacağını bulmaya çalışıyor. Sanal bir ortamda birlikte nasıl çalışacağız? Müşterilerimize nasıl değerli hizmet sağlayabiliriz? Gelecek nelere gebe ve buna nasıl hazırlanabiliriz?”

Weber’e göre, işbirliğine dayanan öğrenme, işin geleceğinde kilit bir beceridir. Bu nedenle, öğrenme odaklı görüşmeleri ele almak hiç olmadığı kadar önemli. Hem kendi hem de takımlarımızın karşılıklı konuşma kapasitesini geliştirmeye odaklanmalıyız.

Weber karşılıklı konuşma kapasitesini, (ister bireysel ister takım olarak olsun) yapıcı ve öğrenme odaklı bir diyalog kurabilme becerisi olarak tanımlıyor. Bu diyalog, sıkıntılı durumlarda ve aşılması güç zor konular hakkındadır. 

“Birçok CEO, üst yönetim ve yöneticilerle bu zorluk hakkında uzun zamandır konuşuyorum: bu yeni atmosferde, takımınızın birlikte etkin bir şekilde çalışabilmesini sağlamak için nasıl liderlik ediyorsunuz?”

Weber bunun göründüğünden daha zor olduğunu belirtiyor.

“Tahmin edebileceğiniz gibi; hiçbir şey, karşılıklı konuşma kapasitesini, otoritenin varlığından daha çok azaltamaz. Patron etrafta olduğunda, insanlar toplantılara ve sohbetler sırasında temkinli, daha dikkatli ve daha tedbirli olurlar. Bu nedenle, bırakın davranışlarını, otorite figürünün varlığı bile, takımın en iyi fikirlerini ortaya çıkarmasını engelleyebilir. Etkin liderler bu yüzden takımlarının karşılıklı konuşma kapasitelerini artıracak şekilde konuşmalara nasıl katılacaklarını bilirler.”

Bu, bir lider olarak merakınızı artırmanız anlamına gelir. Özellikle de başkalarının bakış açısıyla sizinki farklıysa, onların olayları nasıl gördüğüyle içten bir biçimde ilgilenmektir.

Weber, “Bu çok kritik bir liderlik becerisi.  Entelektüel olarak mütevazı olmalısınız, toplantıya girerken tüm cevapları biliyormuş edasıyla girmemelisiniz. Bunun yerine, herhangi biri gibi olmalısınız. Toplantı odasına, aklınızda takıma sunmak istediğiniz fikirlerle ve meseleye farklı bakanların düşüncelerini duymaya istekli bir şekilde girmelisiniz. Tıpkı bir CEO’nun dediği gibi, ‘Benim işim toplantının başında değil, tam olarak sonunda olmaktır,’” diyor.

“Karşılıklı konuşma kapasitenizi artırmak için öğrenmeye, daha akıllı olmaya ve daha net düşünmeye odaklanmalısınız. Dünyayı bambaşka pencerelerden gören insanları dinlersiniz. Fakat sadece dinlemek yeterli değil. Yeni ve zıt fikirler karşısında doğal bir biçimde savunmaya geçeriz.  Öğrenmeye karşı önyargımız bundan da fazlaysa, farklılıklarımız sadece daha net düşünmemize ve daha akıllı seçimler yapmamıza yardım edecektir. Farklı bakış açılarından öğrenmek için ise disipline (yani karşılıklı konuşma kapasitesine) ihtiyacımız var. Bu sayede birbirinden farklı görüşlere sahip insanlarla yapılan konuşmaları bir ‘aydınlanma anı’ yaratmak için fırsat olarak değerlendirebiliriz.

Zihnimizdeki gerçeklik haritamızda bir kör noktanın aniden aydınlanması çok canlandırıcı bir tecrübe.”

Weber, bunun özellikle şu anda çok önemli bir zihniyet olduğunu söylüyor.

“Karşılıklı konuşma kapasitesi yüksek bir takım, en zor ve en acı veren konuları bile masaya yatırabilir ve bununla ilgili ortaya iyi bir iş çıkarabilir. Tam aksi bir durumda ise takımın performansı minik bir fikir ayrılığında yoldan çıkabilir.”

“Karşılıklı konuşma kapasitesi yüksekse, samimiyet ve merakın tam da dengede olduğu optimal noktada sohbet edebiliriz. Bu olduğunda, insanlar açık ve mantıklı ama oldukça meraklı bir biçimde konuşurlar. Açık fikirli, meraklı ve öğrenmeye istekli olurlar. Harika sohbetler, verimli konuşmalar ve etkin takım çalışmaları işte tam da bu optimal noktada gerçekleşir.”

Weber, “Dünya, öngörülemeyen şekillerde değişiyor. Bu değişime uyum sağlayabilmek için beceri geliştirmeliyiz. Yeni dünya da başarılı olmak için kurumlar, çalışan bağlılığı oranlarını artırmalılar, çünkü çalışanların zorlukların üstesinden gelmek üzere fikir üretmelerini sağlamak ancak böyle mümkün,” diyor.

“En zor durumlarda bile başkalarıyla öğrenmek, önemi gittikçe artan kritik bir beceri.  Hem kendi, hem takımınız, hem projeniz veya kurumunuzun karşılıklı konuşma kapasitesini artırmak, bunu iyi bir şekilde yapabilmenin yegâne anahtarıdır.”
 


Liderlerinizin karşılıklı konuşma kapasitesini geliştirmek ile ilgili daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? Bu ücretsiz webinarda bize katılın.

İşin Geleceğine Liderlik Etmek: Karşılıklı Konuşma Kapasitesini Geliştirmek için 3 Anahtar

29 Temmuz 2020 Çarşamba

Durmadan değişen dünyada, baskı altındayken bile verimlilikle çalışacak takımlar kurmak hiç olmadığı kadar önemli. Başarıyı, başarısızlıktan ayıran temel fark kaliteli iletişim olabilir.

Bu webinarda çok satan iş kitapları yazarı Craig Weber, takımınızın zor meseleleri ele alırken raydan çıkmaması için konuşma becerilerini nasıl geliştireceğinizi paylaşacak. Daha az disiplinli takımların üstesinden gelemediği çetrefilli durumları, takımınız çevik ve becerikli bir biçimde ele alacak. Böylesine zor durumlarda ustalıkla performans gösterecek.

Bu webinara katılarak,
  1. Takımınızın öğrenme kapasitesini nasıl geliştirebileceğinizi,
  2. Takımınızın daha çok performans gösterebilmesi için mevki gücünüzden nasıl yararlanacağınızı,
  3. Samimiyet ve merak aracılığıyla etkinizi nasıl artırabileceğinizi,
öğrenebileceksiniz.

Kayıt olmak için tıklayınız.
 
 
 
 
 
 

Etkile Bülten

22.04.2024

Liderlik İçin Vaktiniz mi Yok? İşte Çözüm!

Günümüzde yaşanan en büyük zorluklardan biri, liderlerin gelen günlük talepleri tutarlı, yetkilendirici, faydalı ve anı yakalayan bir şekilde yanıtlamaları.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası