Liderlik ve iletişim uzmanı Ellie Haskins kendi tecrübelerinden hareketle, insanın iş yerinde anlaşılmadığını, işitilmediğini veya desteklenmediğini hissedince neler olabileceğini biliyor.
“Yaptıkları işte oldukça başarılı olan bazı arkadaşlarımda bunu bizzat gördüm. Bu kişiler yaşadıkları sorunları yöneticileriyle defalarca konuştuktan sonra hiçbir şeyin değişmediğini görünce başka işler aramaya başladılar.”
“Anlaşıldıklarını, işitildiklerini veya desteklendiklerini hissetmediklerinde, bu başarılı çalışanlar yavaş yavaş kopmaya başlar ve daha üretken ve etkili görüşmeler yapabilecekleri başka işler aramaya başlar.”
Haskins'e göre en az bunun kadar üzücü olan bir başka durum da insanların işe duydukları heyecanı kaybetmeleri ama fiziksel işten ayrılmamaları.
“Çalışan şirkette kalır. Hâlâ e-postalarını gönderir, işlerini yapar ama o kadar; ellerinden gelenin en iyisini yapmaz, sadece görevlerini yerine getirirler."
“Bu kişinin davranışı, diğer takım üyeleriyle etkileşim ve çalışma şekli nedeniyle tüm kurumun moralini etkiler. Çalışan bağlılığının düşmesi bir bireyle başlar ve daha sonra diğerlerine yayılır.”
Zaman Sıkıntısı Yaşayan Yöneticiler
Haskins, yöneticilerin meşgul olduğunu ve zaman ayırmaları gereken pek çok öncelikleri olduğunu biliyor. Görüşmelerin, ekip üyelerinin birbirini daha iyi anlamasını ve aralarındaki bağı kuvvetlendirmesini sağlayan fırsatlar olduğunu ifade ediyor.
“Çok fazla şeyin aynı anda yaşandığı yüksek tempolu ortamlarda, bağ kurma fırsat ve anlarını atlamak kolay olabilir. Ancak, bir kişinin anlaşıldığını, işitildiğini ve desteklendiğini hissettiren kısa bir görüşme bile olumlu bir etki yaratabilir. Bazen sadece birkaç dakika ayırmak bile, doğru ortam sağlandığında, gerçek bir fark ortaya koyabilir.”
“Ken Blanchard her zaman liderlere, kendini iyi hisseden insanların iyi sonuçlar ürettiğini ve iyi sonuçlar üreten insanların da kendini iyi hissettiğini hatırlatır. Bu döngüyü etkileyen şeylerden biri de anlamlı görüşmeler yapabilmektir ve bu beni her zaman etkilemiştir.”
İletişim Becerilerini Liderlik Becerilerinizin Bir Parçası Haline Getirin
Haskins, liderlik yolculuğunuzun hangi aşamasında olursanız olun, iletişim becerilerinizi geliştirmenin mutlaka liderlik becerileriniz arasında olması gerektiğini söylüyor.
“İnsanlara nasıl hissettirdiğinize odaklanın. Her şeyi mükemmel yapmak zorunda değilsiniz ama karşınızdaki kişiyi önemsediğinizde, bu karşınızdaki kişiye de sirayet eder, o da bunu hisseder. İnsanların ‘anlaşıldığını’, ‘işitildiğini’ ve ‘desteklendiğini’ hissettirmek için çaba gösterin.”
Haskins, liderlerin hangi durumlarda başkalarını dinleyerek onların deneyimlerinden faydalanmaları, hangi durumlarda kendi deneyimlerini paylaşmalarının daha etkili olacağını ayırt edebilmeleri için
SLII® liderlik modelini pratik ve etkili bir yöntem olarak öneriyor.
“SLII
®, liderlere hangi durumlarda kendi deneyimlerini paylaşmalarının faydalı olacağını, hangi durumlarda ise başkalarının uzmanlığına kulak vermelerinin daha yerinde olacağını gösteren bir rehber sunar.
“Ayrıca SLII
®, bir kişinin belirli bir görevdeki gelişim seviyesine uygun şekilde nasıl iletişim kurulması gerektiğine dair ortak bir dil sağlar.”
Haskins, SLII Modeli’nin yöneticilere, her bir ekip üyesinin gelişim düzeyine uygun iletişim ve koçluk stilini kullanmalarında yol gösterdiğini belirtir.
Bir kişinin gelişim düzeyi, bir göreve yeni başladığında “Şevkli Deneyimsiz” aşamasından, zamanla “Kendine Yeterli ve Başarılı” seviyesine kadar ilerleyebilir.
Haskins, “SLII
® sayesinde liderler takım üyelerinin gelişimsel ihtiyaçları ile uyumlu iletişim stilleri kullanırlar,” diye açıklıyor. “Etkili liderlik bazen aktif olarak dinlemeyi, bazen de değerli fikir ve düşüncelerini paylaşmayı gerektirir. SLII
®, yöneticilere doğru dengeyi bulmalarına yardımcı olacak net bir çerçeve sunar.”
Haskins, mevcut hedeflerine ve karşılaştıkları zorluklara bağlı olarak çalışanların ihtiyaçları önemli ölçüde değişebileceğinden, uyum sağlamanın çok önemli olduğunu vurguluyor.
İK ve Öğrenme & Gelişim Liderleri için Tavsiyeler
Haskins ayrıca özellikle İK ile öğrenme ve gelişim liderlerine yönelik tavsiyeler de paylaşıyor. Bu liderlerin, iletişimi, kurumdaki herkesin geliştirebileceği ve geliştirmesi gereken temel bir beceri olarak görmesi gerektiğini vurguluyor. İletişim becerilerini, sadece işe özgü beceriler değil, temel yaşam becerileri olarak çerçevelemek, uzun vadeli değerlerini vurgulamakta ve bireyleri kendi gelişimlerine kişisel olarak yatırım yapmaya teşvik etmektedir.
“Bir İK, Öğrenme ve Gelişim lideri için, iletişimi, geliştirilebilecek temel bir liderlik becerisi olarak görmek özellikle önemli. Etkili liderliğin olmazsa olmazıdır."
“İletişimi sadece iş becerisi değil, aynı zamanda bir yaşam becerisi olarak da konumlandırın. Sürekli kişisel ve profesyonel gelişimi destekleyen bir ortam oluşturmak, çalışanların değerli ve motive hissetmesini sağlar. İK, öğrenme ve gelişim liderleri, bu zihniyetin teşvik edilmesinde ve sürekli beceri gelişimini destekleyecek kaynakların sağlanmasında çok önemli bir rol oynar.”
Bu Ayki Webinarımızda Ellie Haskins'e katılın
Haskins, anlamlı görüşmelerde ustalaşma konusunda liderleri daha fazla desteklemek için, herkesin hemen uygulayabileceği pratik stratejileri öğretmek amacıyla tasarlanmış bir
webinar düzenliyor. Bu interaktif oturumda katılımcılar, iş yerinde gerçekleşen günlük etkileşimlerini geliştirmeye yönelik güçlü teknikleri keşfedecekler.
Haskins, görüşmeleri iyileştirmenin hem takım mutluluğunu hem de üretkenliği nasıl önemli ölçüde artırabileceğini gösterecek.
“İnsanların ‘görüşme’nin önemini anlamalarını istiyorum, ancak bunun sadece insanların kendilerini iyi hissetmelerini sağlamakla ilgili olmadığını da göstermek istiyorum. Bu görüşmeler, insanların daha iyi sonuçlar üretmelerine ve işteki performanslarını artırmalarına yardımcı olmakla ilgili.”
“İş yerinde daha iyi görüşmeler yaptığınızda, insanların günleri daha iyi geçecektir. Ve iş yerinde daha iyi günler geçiren insanlar daha pozitif olurlar ve tazelenmiş ve enerjik bir şekilde işe gelebilirler,” diyor Haskins.
“İnsanların bu webinardan ayrılırken anlamlı görüşmelerin iş yerindeki performansı artırma açısından önemini öğrenmiş olacağını umuyorum.”
Her Küçük Adım Önemlidir
Haskins, iletişim becerilerini bir üst seviyeye taşımak isteyen liderleri gönülden destekliyor.
“İletişim becerilerini geliştirmek tamamen başarılabilecek bir şeydir. Eğer iletişim şeklinizi geliştirmeyi düşünüyorsanız, zaten yolu yarılamışsınız demektir.”
Haskins, daha iyi bir iletişim için atılacak her küçük adımın önemli olduğunu, incelikle düşünülmüş sorular sormanın ve hakiki bir ilginin hemen olumlu bir etki yaratabileceğini vurguluyor.
Haskins son olarak tüm liderlere şunu hatırlatıyor: “Gelişme kapasitenize güvenin. Kararlılık ve hakiki bir ilgiyle, her lider iletişim tarzını dönüştürebilir, bağlılığı, başarısı ve memnuniyeti daha yüksek bir ekip yaratabilir.”
Bir Sonraki Adımı Atmaya Hazır mısınız?
Tüm bunları Ellie Haskins'ten öğrenme fırsatını kaçırmayın. Blanchard'ın yaklaşan ücretsiz webinarına katılın ve liderlik iletişiminizi bir üst seviyeye taşıyın!
Konuş, Dinle, Liderlik Et: Daha İyi Görüşmelerle Performansı Artırma
18 Haziran 2025 Çarşamba, TSİ 17:00
Başarılı liderlik etkili görüşmelerle başlar. Bu ilgi çekici webinarda, liderlik ve iletişim uzmanı Ellie Haskins, iş yerindeki görüşmeleri bağ kurma, katılım ve performans için güçlü araçlara nasıl dönüştürebileceğinizi gösterecek. Çalışanlar anlaşılmadıklarını, işitilmediklerini ya da desteklenmediklerini hissettiklerinde iş ile bağları kopar ya da ayrılırlar. Ancak liderler bilinçli ve ihtiyaca uyumlu bir iletişim kurmayı öğrendiklerinde bu her şeyi değiştirir: moral iyileşir, üretkenlik artar ve insanlar işe en iyi halleriyle gelirler.
Blanchard'ın SLII
® liderlik çerçevesinden yararlanarak Haskins, liderlerin takım üyelerinin gelişim düzeylerini nasıl belirleyebileceklerini ve buna göre uyumlu bir iletişim stilini nasıl geliştirebileceklerini; ne zaman dinlemeleri, ne zaman koçluk yapmaları ve ne zaman daha doğrudan liderlik etmeleri gerektiğini keşfedecek. En yoğun iş günlerinde bile daha etkili iletişim kurmak için pratik araçlar edineceksiniz.
Bu webinara katılarak:
- Anlamlı görüşmelerin çalışan bağlılığı, şirkette kalma ve performans üzerindeki etkisini fark edeceksiniz.
- Takım üyelerinin gelişim ihtiyaçları ile uyumlu iletişim tarzlarını kullanmak için SLII® liderlik modelini uygulayacaksınız.
- Güven oluşturmak, morali artırmak ve günlük liderlik etkinliğini geliştirmek için pratik iletişim stratejilerini benimseyeceksiniz.
Bu Webinar, her kademeden liderin yanı sıra bir gelişim ve katılım kültürü geliştirmek isteyen İK ve öğrenme ve gelişim profesyonelleri için idealdir. İster az ister çok sayıda kişiyi yönetiyor olun, bu webinardan ayrılırken, görüşmeler yoluyla liderlik etmek için hem özgüveninizi tazeleyecek hem de net stratejilere sahip olacaksınız.
Kaçırmayın; hemen kaydolun ve görüşmelerinizi geliştirmeye başlayın. Etkinlik Blanchard'ın izniyle ücretsizdir.
Kayıt için tıklayın.