HİBRİT BİR ÇALIŞMA ORTAMI İÇİN ETKİLİ ÖĞRENME DENEYİMLERİ TASARLAMAK

Blanchard'ın 2022 Öğrenme ve Gelişim Trendleri anketinin sonuçlarına göre, öğrenme ve gelişim uzmanlarının %53'ü, sanal (uzaktan canlı) eğitim tasarımlarını, sınıf eğitimleri kadar etkili olmadığını düşünüyor. The Ken Blanchard Companies çözüm mimarlarından Ann Rollins ortaya çıkan bu sonuca şaşırmadığını söylüyor.

“Şubat 2020'ye kadar dijital/sanal ortam için hiç eğitim tasarlamak zorunda kalmayan pek çok kişi var. Böyle bir şeyi daha önce tasarladılarsa da, genellikle PowerPoint sunumu, az bir sohbet ve belki biraz da ara oda aktiviteleri içeriyordu.”

“Geçtiğimiz 18 ayda çok şey öğrendik. Elbette kolay olmadı, ama hepimiz hala buradayız. Üstelik bundan sonrası için de hazırız."

Zorlu Bir Ortam

Rollins, işe yarayan sanal öğrenme deneyimleri tasarlamanın birçok zorluğu olduğunu kabul ediyor.

“Her gün öğrenme tasarımlarının daha az veya daha kısa olması gerektiğini duyuyorum. Müşteriler bana kültürlerinin zorunlu tutulan bir programdan çok ‘öğrenmeyi tercih etmek’ olduğunu söylüyor.”

“Öyleyse, onları zorunlu tutmadan liderleri destekleyecek araçları nasıl yaratırız? Cevap, bu öğrenme sürecine katılım göstermelerine yol açacak değerli içeriği onlara sunabilmemizde yatıyor.”

Rollins, öğrenme ve gelişim profesyonellerine bir pazarlamacı yaklaşımını benimsemelerini öneriyor.  En üst kısmında farkındalık, orta kısmında bilgi ve en alt kısmında da beceri geliştirme olan bir öğrenme içeriği hunisi oluşturmalarını tavsiye ediyor.

“Mesela, huninin en üstüne, varsayılan sınırlamaları aşmayla ilgili kısa bir makale koyabiliriz. Daha fazlasını öğrenmek isteyen kişiler için başka kaynaklar temin edebiliriz.”

"Katılımcı buradan, öğrenme deneyimini, katmanlaştıran, oluşturan ve genişleten, bir dizi kaynağa ulaşabilir. Bu, huninin başından yavaş ve dikkatlice huninin orta kısmındaki bilgiye ilerlemektir.  Katılımcı, beceri geliştirmek ve araçlara ulaşmak istediğinde ise, “varsayılan sınırlamaları aşmak” hakkında 90 dakikalık özel bir oturuma kaydolabilir. Bu nokta da huninin en alt kısmıdır.”

“Bu, tercih etme yaklaşımıdır. İlgi çekmek için özenle seçilmiş bir içerik kullanıyoruz. İnsanlar daha fazlasını öğrenmek istediklerinde, önce kısa, derli toplu kaynaklarla başlayıp, sanal bir deneyimin yer aldığı bir yola devam ediyorlar. Sonra da başka araçlara erişmek ve edindikleri becerilerde derinleşmek için bu yolda ilerlemeyi sürdürüyorlar.”

Dijital/Sanal Öğrenme Deneyimleri Oluşturmada En İyi Uygulamalar

Rollins, insanlara o anda ihtiyaç duydukları becerileri sağlamak gerektiğini ifade ederken, tüm içeriği birbirine bağlayan kapsayıcı bir modele ihtiyaç olduğunu da dile getiriyor.

“Liderlik gelişimi konusunda, liderlerin hem zihniyet değişikliğine hem de becerilere ihtiyacı var. Çerçeveyi belirlemek ve liderin zihniyetine eğilmek için vakit ayırmazsanız, onlara sadece yeni becerilerini kullanarak yangınla savaşmayı öğretirsiniz. Bir başka deyişle, onlara sağladığınız bilgi ve becerilere şu an ihtiyaç duymadıklarını hissederlerse, öğrettikleriniz ihtiyaç duydukları anda sadece bir vızıltıdan ibaret olacaktır.  Şu anda sağladığınız şeye ihtiyaçları olmadığını düşünürlerse, asıl ihtiyaç duydukları anda sadece bir iki kelime hatırlayabilirler. Bu da yaptığınız yatırımın getirisini muhtemelen size bugün vermeyecek bir kumardır. Hem zihniyet hem de beceriler çok önemlidir. Buradaki asıl zorluk, ikisini birlikte nasıl sunacağınızdır. İyi bir öğrenme deneyimi tasarımının devreye girdiği yer burasıdır.

“Geçenlerde, önceki yıla ait 6.000 eğitim değerlendirme formu okudum. En iyi derecelendirmelerin birkaç ortak noktası vardı. Eğitim ve içerik son derece başarılı bir şekilde gerçekleştirildi ve ön çalışma olağanüstüydü; tüm katılımcılara büyük fayda sağladı. Eğitim bolca etkileşim ve tartışma odası aktivitelerinin iyi kullanılmasıyla çok iyi geçti. Katılım beklentisi eğitime daha fazla odaklanmamızı sağladı.”

“Sonuç olarak sadece orada bir saat konuşursanız bu işe yaramaz. İçerik, insanların orada olmak isteyeceği kadar çekici olmalıdır. Bu eğitimin sonunda katılımcılar içeriği iyi bir şekilde kullanabilmeliler ve genel deneyim çok ilgi çekici olmalı.”

“Mesela tartışma odası aktivitelerini ele alalım. Çok spesifik ve kısa süreli olmaları gerektiğini gördük. Çok fazla zaman vermek istemiyorsunuz. İnsanların üç veya dört kişilik küçük gruplar halinde hızla işe koyulmasını istiyorsunuz. Beş kişi yapabilirsiniz, ancak deneyimlerimize göre beş kişilik bir grup olduğunda, bazı kişiler çekimser kalabiliyor. Grubun ilerlemesi için her sesin duyulmasını istiyoruz.”

"Eğitmeninizin de kullanılan platformun ustası olması gerekiyor. Bir teknoloji arızası söz konusuysa, gerçek bir sorununuz var demektir. Eğitmen ayrıca insanların sanal eğitimde aktif katılım göstermelerini sağlayacak becerileri kullanmakta çevik olmalı ve herkesin yapılan tartışmalara katılmasını sağlamalı. Aksi halde, insanlar eğitimde kendilerini sessize alıp arka planda başka işlerle uğraşırlar."

Eş Düzey Desteği ve Sosyal Öğrenme

Düşün ve Paylaş oturumlarını sanal eğitim tasarımlarının bir parçası olarak kullanıyoruz. Bunlar, katılımcıların iş dünyalarında olup bitenleri tartıştığı sohbetlerdir. Örneğin, yakın zamanda bir katılımcı bir takım liderliği anketinin sonuçlarını paylaştı. Ankete katılanlardan biri, ekibini ‘yetenekli değil’ ve ‘bağlı değil’ olarak tanımlamış. Bu kişi, ankette yazılı yorumlarda da bulunmuş. Takımın performans sıkıntısı çektiğini ve bunun sebebinin de takımda sadece kendisinin işi yapmak için gereken yeterliliğe sahip olduğunu ve diğerlerinin olmadığını ifade etmiş.”

“Katılımcı, Düşün ve Paylaş oturumundaki gruba, 'Bu yorumla ne yapacağımı bilmiyorum, ama bir şeyler yapmalıyım' dedi. Böylece grup, gerçek stratejiler ve durumun nasıl ele alınabileceği ile ilgili çözüm üretmek için çalışmaya başladı. Düşün ve Paylaş oturumları bağ kurulmasını ve katılımcılara destekleyici bir ortamda gerçek liderlik sorunlarını tartışmaları için bir alan sunuyor.”

Pekiştirme ve Uygulama

Rollins ayrıca tasarımcıların bir beceri geliştirme eğitiminin ardından öğrenilenlerin kalıcı hale gelmesinin daha etkili yollarını aramalarını tavsiye ediyor. Blanchard araştırmasına da işaret ediyor. Araştırma sonuçlarına göre, mevcut pekiştirme uygulamaları, öğrenme ve gelişim uzmanlarının işe yarayacağını düşündüğü en iyi uygulamalarla örtüşmüyor.

Rollins, "Çoğu insan, öğrenmeyi pekiştirmenin bir numaralı yolu olarak bültenleri ve e-postayı kullanır, öte yandan yöneticilerin öğrenilenlerle ilgili katılımcıları sorumlu tutmasının en iyi yöntem olduğunu biliyorlar. Peki sorun nerede? Neden işe yarayan şeyleri yapmaya başlamıyoruz?”

“Başarılı bir programın başlatılmasına kurumdan farklı farklı insanları dahil etmek değişik bir yaklaşımdır. Biraz daha maliyetlidir ve daha fazla fikir paylaşımı gerektirir. Ama ortaya konan çabanın karşılığını verdiğini biliyoruz. Kurumsal liderlerle bu şekilde bağlantı kurmuyorsanız, parayı havaya çarçur etmiş olursunuz.”

Araçların Oluşturulması

Rollins'in deneyimine göre, gelecekte iyi tasarlanmış öğrenme deneyimlerinde daha fazla araç olacak.

“Katılımcılar, performans sergileyerek elde etmeleri gereken bir sonuca ulaşmak için ya yönlendirilirler ya da kendileri seçimleri doğrultusunda hareket ederler. Hedeflenen sonucu elde etmelerine yardım edecek altyapıyı sağlamak için hızlı bir podcast dinlemelerini veya bir yöneticiye ait bir video izlemelerini sağlayın. Daha sonra onlara yardımcı olacak bazı araçlar sunun. Mesela, ilerlemelerine rehberlik edecek kişisel değerlendirmeler veya diğer iş yardımcıları olabilir. Ardından öğrendikleri becerileri uygulamaları ve alıştırma yapmaları için biraz fırsat verin.

“Katılımcılara bu şekilde çok daha fazla kontrol veriyoruz. Bu farklı bir düşünme biçimidir. Eski öğrenme biçimini alıyor, onu özenle birbirinden ayrı parçalara ayırıyor ve sonra yeniden birleştirerek yepyeni bir hikâyeye dönüştürüyoruz.”
 
"Kontrolü katılımcıya veriyor, ancak bu süreçte onlara yardımcı olacak güçlü bir tasarım sunuyoruz."
 
Yeni iş dünyası için ilgi çekici öğrenme deneyimleri tasarlama ile ilgili daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? Bu ücretsiz bir webinarda bize katılın!

Hibrit Bir Çalışma Ortamı için Etkili Öğrenme Deneyimleri Tasarlamak

15 Aralık 2021 Çarşamba, 18:00 TSİ

Blanchard'ın en son öğrenme ve gelişim trendleri araştırmasında katılımcılar, hızla oluşturulup dönüştürülmüş iç eğitim tasarımlarıyla ilgili şu konularda endişelerini dile getirdiler: katılımcıların sanal ve dijital eğitimlerde hem ilgilerini canlı tutmak hem de aktif katılımlarını ve eğitimde fiilen bulunmalarını sağlamak. Ayrıca, öğrenme ve gelişim profesyonellerinin %53'ü sanal/dijital tasarımlarının yüz yüze tasarımlarından daha az etkili olduğunu bildirdi.

Hibrit ortam, işe yarayan kaliteli öğrenme deneyimleri oluşturmak ve uygulamak için bir engel olmamalı. Dijital öğrenme uzmanı Ann Rollins, öğrenme tasarımı zorluklarını başarıyla aşmak için bazı strateji ve teknikleri paylaşacak. İnsanların sanal yaşamdan yorulduğu, dikkat dağıtıcı şeylerle mücadele ettiği, öncelikleri dengelemeye çalışıp, aynı anda birçok iş yaptığı bir dönemde bu webinara katılarak öğrenecekleriniz:
  • İnsanların dikkatinin dağılmasının, aynı anda birçok iş yapmasının veya kaydı daha sonra izlemeyi seçmesinin kolay olduğu yoğun bir çalışma ortamına karşı nasıl önlem alacaksınız?
  • Bazı katılımcıların zaman zaman kurumda olduğu, bazılarının daima kurumda olduğu bazılarınınsa daima uzaktan çalıştığı bir yapı için genel bir eğitim programını nasıl oluşturursunuz?
  • Sanal platformlarda, geleneksel sınıf içi eğitimi kadar ilgi çekici sanal eğitimleri nasıl yaratır ve sunarsınız?
Öğrencilerin, tıklamaktan fazlasını yapıp hevesle katılmalarını sağlamak için çevrimiçi eğitimleri daha ilgi çekici hale getirin.
Yüksek risklerin olduğu yeni öğrenme dünyamızda oyununuzu daha da ileri seviyelere çıkarmak için bu fırsatı kaçırmayın!

Kayıt için tıklayınız.
 

Etkile Bülten

22.04.2024

Liderlik İçin Vaktiniz mi Yok? İşte Çözüm!

Günümüzde yaşanan en büyük zorluklardan biri, liderlerin gelen günlük talepleri tutarlı, yetkilendirici, faydalı ve anı yakalayan bir şekilde yanıtlamaları.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası