PATRONLARIN EN İYİSİ OLMAK İÇİN FARKLI YAKLAŞIMLARI BİR ARADA KULLANIN

 The Ken Blanchard Companies Program Direktörü  David Witt, “Bir lider olarak gelişiminiz ile ilgili daha çok şey öğrenmek için  “patronların en iyisi” olarak tanımlanan kişilerin ortak karakteristik özelliklerine bakabilirsiniz” diyor. “Sahip olduğunuz en iyi patron ve onu özel yapan şey neydi?” sorusuna verilen yüzlerce cevabı dinledikten sonra, her ne kadar geniş bir yelpazede verilmiş olsa da, cevaplar iki temel kategori altında sıralanmıştı.  

Söz konusu “Patronların En İyisi” olduğu düşünülen kişilerin ilk ortak karakteristik özelliği ilişki boyutu ile ilgili.  “Çalışanlar, yöneticilerinin onları önemsediğini, onlara fırsatlar verdiğini, harika bir iş ortamı yaratığını, işi keyifli hale getirdiğini, esnek ve destekleyici olduğunu dile getiriyorlar.”

İkinci özellik ise performans ile ilgili. “İnsanlar işlerinin önemli olduğunu hissettiren,  onlardan çok şey bekleyen ve hatta kendilerinde göremediklerini de görebilen yöneticileri sıralıyorlardı.”

“Her şeyin iyi işlemesini sağlayan farklı yaklaşımların bir arada kullanılmasıdır.” diyor Witt. Biri olmadan öteki,  ikisinin bir arada oluşturduğu etkiyi yaratmayacaktır.

“Gallup Kuruluşu bu durumu çalışan bağlılığı ile ilgili yaptığı araştırmaların ikinci aşamasında elde etti. Çalışanların bağlılık derecelerinin her zaman için finansal sonuçlara yansımadığını gördüler... Denkleme ancak bir başka unsur daha eklendiğinde etki görünür oluyordu. 

"Söz konusu etki performans beklentileri. Açık ve net beklentiler, üst düzey destek ile birleştiğinde kurumlar aradıkları yüksek performansı gerçekleştiriyorlar.

 

İYİ BİLİNEN BAZI ÖRNEKLER

Witt: “Ken Blanchard ile birlikte Sevgiyle Yönet: Gerçek Başarıyı Yaratmanın Farklı Bir Yolu kitabını yazarken, Southwest Havayolları Onursal Başkanı Colleen Barret ile tanışma fırsatım olmuştu. Her ne kadar Southwest Havayollarının eğlenceyi seven insanları işe aldığını ve eğlenceyi seven bir kültürü olduğunu bilsem de Colleen ile yüz yüze tanışıncaya kadar fark etmediğim şey, kurumun kökleşmiş yüksek beklentilere dayanan iş ahlakıydı.  Colleen: ‘Biz çalışanlarımıza beklentilerimizin neler olduğunu açıkça söylüyoruz.  Hem kendimizi hem de çalışanlarımızı bu beklentilerin karşılanması ile ilgili sorumlu tutuyoruz. Zaman zaman çalışanlarımıza karşı açık ve samimi olmamız ve değerlerimizi hatırlatmamız gerekiyor.  Beklentilerimizi isteyerek ve istikrarlı bir biçimde dile getirirsek, gerekeni yapmadıklarında neyi yapmadıklarını örneklerle gösterme fırsatını da yakalamış oluruz.”

WD-40 Şirketi CEO ve Başkanı Garry Ridge, farklı yaklaşımların bir arada kullanılmasına katılıyor. Ridge bu yaklaşıma “Önemseyen Dürüstlük” adını veriyor ve yaklaşımın Blanchard ile birlikte buldukları ve daha sonra da birlikte yazdıkları kitabın da adı olan “İnsanlara İş Yerinde Kazanmaları İçin Yardım Etmek” kavramının bir parçası olduğunu söylüyor.

Ridge ve Blanchard, yapılması gerekenin hedefler belirlemek ve bu hedeflerle ilgili ne kadar ilerlendiğini düzenli aralıklarla kontrol etmek olduğunu söylüyorlar. Böylece yöneticiler, ilk kademe çalışanların başarı için ihtiyaç duydukları destek ve direktifi verebilirler.

Bu yaklaşımı benimseyen kurum hakkında Witt :“WD-40’de sonuçlar inanılmaz. En yüksek çalışan bağlılığı derecelerinden birine sahipler ve bu hassas ekonomide satış rekorları kırıyorlar. Demek ki gerçekten işe yarıyor!” diyor.

 

LİDERLER İÇİN 3 STRATEJİ

Adından övgüyle bahsedilen o değerli patronlardan biri olmak istiyorsanız, Witt size şu 3 stratejiyi öneriyor:

  • Zorlu hedefler koyun. İnsanlardan yapabileceklerinin en iyisini bekleyin ve onlara kendilerini ve becerilerini zorlayacak hedefler koyun. Şu an yapabildiklerinin ötesine bakın ve gelişmelerinin bir sonraki aşaması için ilk adımı atın. Zor hedefler gelişimi destekler, güven oluşturur ve yetkinliği geliştirir. Ortaklık için böyle hedefler koyduğunuzdan emin olun.
  • Düzenli olarak bir araya gelin. Haftalık toplantılar yaparak belirlediğiniz hedeflerle ilgili ne kadar yol alındığını görüşün. Yolunuzdaki engelleri ve onların üstesinden nasıl geleceğinizi konuşun.  En değerli kaynaklarınızdan olan zamanınızı ve dikkatinizi çalışanlarınıza ayırarak onların başarısına olan bağlılığınızı gösterin.
  • Geribildirimde bulunun. Elde edilen başarıları görüp kutlayın. İhtiyaç olduğunda yeniden yönlendirin. Geribildirim, bir lider olarak önem verdiğinizi ve çalışanınızın gelişimine yatırım yaptığınızı gösterir.

Witt, En iyi Patronlardan biri olmak isteyen yöneticilerin öğrenilebilir beceri ve davranışlar sergilemeleri gerektiğini hatırlatıyor. “Kendi deneyimlerinize bakın. Büyük olasılıkla sahip olduğunuz en iyi patron sizden çok şey bekleyerek ve gelişiminizi ve ilerlemenizi destekleyerek sizdeki en iyiyi ortaya çıkarandı!”


İnsanların içindeki gerçek potansiyeli ortaya çıkarmakla ilgili daha çok şey öğrenmek ister misiniz? O zaman bu ücretsiz web etkinliğinde bize katılın!

İNSANLARDAKİ GERÇEK POTANSİYELİ ORTAYA ÇIKARMANIN 3 ANAHTARI

20 Şubat 2013 Çarşamba
19:00 TSİ

Bu web etkinliğinde, The Ken Blanchard Companies Program Direktörü  David Witt sizlerle, insanlardaki gerçek potansiyeli ortaya çıkarabilmeniz için bu konuyla ilgili  yapılmış araştırmaları, vaka çalışmaları ve pratik stratejileri paylaşacak:

  1. Hedef belirlemenin arkasındaki ilmi— İşe olan bağlılığı arttıran kendiliğinden yönlendirici ve motive eden  hedefler yaratmayı
  2. Bire bir görüşmeleri nasıl başlatacağınızı—Neyi görüşüp neyi görüşmemeniz gerektiğini,  konuya odaklanmış, destekleyici ve sonuç odaklı konuşmaları nasıl yapacağınızı,
  3. Geribildirimin önemini ve onu nasıl sağlayacağınızı—Olumlu ve olumsuz geribildirim verirken eni iyi yöntemlerin neler olduğunu ve her birinin ne zaman uygun olduğunu

öğreneceksiniz.

Hem siz, hem çalışanlarınız hem de kurumunuz için işleyen; yaratıcı, işe olan bağlılığı arttıran çalışma ortamını yaratmayı öğreneceğiniz bu fırsatı kaçırmayın.

 

 Şimdi kaydolun!

Etkile Bülten

22.04.2024

Liderlik İçin Vaktiniz mi Yok? İşte Çözüm!

Günümüzde yaşanan en büyük zorluklardan biri, liderlerin gelen günlük talepleri tutarlı, yetkilendirici, faydalı ve anı yakalayan bir şekilde yanıtlamaları.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası