Görüşme Kapasitesi

Zorluklar ve Uyuşmazlıklar Meydana Geldiğinde İletişimin Yapıcı Kalmasını Sağlamak

Dürüst ve açık iletişimle gerçekleşen görüşmeler takım çalışmasını, ilerlemeyi, güveni ve iş yerini olumlu etkileyen diğer tüm unsurları pekiştirir. Öte yandan zayıf iletişim en önemli girişimleri sekteye uğratır, morali bozar ve projeleri baltalar.

Görüşme Kapasitesi; insanlara, zorlayıcı konular ve uyuşmazlıklar meydana geldiğinde, yapıcı ve öğrenme odaklı diyalog kurmayı öğretir. Böylece baskı altında bile iyi kararlar alır ve en iyi çözümü bulurlar. Dolayısıyla zorlu görüşmeler öğrenme fırsatına, odaklanmakta zorluk çekilen toplantılar ise inovasyon merkezine dönüşür.

Bizimle İletişime Geçin

Görüşme Kapasitesinin Kilidini Açın

Görüşme Kapasitesi bir kişinin veya takımın, zor konular ve sıkıntılı durumlarda bile açık, dengeli ve savunmaya geçmeyen bir diyalog kurma yetisidir. Bu aynı zamanda inovasyonun gerçekleştiği optimal görüşme noktasıdır.

Görüşme Kapasitesi'nin katılımcılara öğrettikleri:

  • Farkındalık: Katılımcılar kaç ya da savaş tepkilerinin gerçekten dinlemeyi engellediğini ve diğerlerinde rahatsızlık yarattığını fark ederler. Bu farkındalık zorlu görüşmelere daha bilinçli cevap vermemize olanak tanır.
  • Zihniyet: Farklı perspektifleri keşfetmek ve zıt görüşleri dinlemenin önemi üzerinde durulur, çünkü burası iyi fikirlerin ortaya çıktığı ve büyümenin gerçekleştiği yerdir.
  • Beceriler. Görüşme Kapasitesi için dört davranış temeldir: İkisi samimiyeti ikisi de merakı geliştirir. Samimiyet ve merakın dengelenmesi ile optimal görüşme noktası yaratılır.

İhtiyaçlarınıza Göre Veriliş Alternatifleri

Görüşme Kapasitesi programımızı, alanında uzman eğitmenlerimiz ile sınıf içi veya uzaktan canlı olarak sunabileceğimiz gibi kurum içi eğitmenlerinizi bu programı vermeleri için yetiştirebiliriz. Görüşme Kapasitesi; daha uzun bir öğrenme yolculuğunun bir parçası veya katılımcıların kendi kendilerine ilerledikleri bir e-öğrenme modülü olarak da sunulabilir.

Bu program, zorlayıcı görüşmeler ve sıkıntılı durumlarda bile öğrenme odaklı ve yapıcı diyalog kurma yetisini öğretir. Yaratıcılığın beslendiği, samimiyet ve merakın gözetildiği, farklılıklara değer verilen bir çalışma ortamının yaratılmasına yardımcı olarak inovasyonu teşvik eder.

  • HAZIRLIK — Açık, dengeli, savunmaya geçmeyen görüşmeleri gerçekleştirmek üzere bir çerçeve belirler.
  • ÖĞRENME — Farkındalık; iki güçlü duygusal tepkiyi tanımak ve optimal görüşme noktasında kalmak için bunların ne kadar önemli olduğunu anlamak olarak tanımlanır.
  • UYGULAMA — İnsanların samimiyet ve merakı dengelemek için yararlanacakları spesifik davranışların da yer aldığı Görüşme Kapasitesi Becerileri anlatılır. Merak becerileri tanıtılır, eksikliği hissedilen bilgileri elde etmek için alçak gönüllü bir yaklaşımın ne kadar etkili olduğu üzerinde durulur.
  • GERÇEK HAYATTA UYGULAMA VE UZMANLAŞMA — Eğitim sonrası erişilebilir araçlar ve kaynaklar ile katılımcılar öğrendiklerini kullanmaya devam edebilir.

İletişim, bir iş için itici güç de olabilir o işi sekteye uğratan da olabilir

Amerika'da çalışan kişilerin %80'i etkisiz şirket iletişimi yüzünden stres hissettiğini bilidiriyor. %63'ü ise, etkisiz iletişim görevlerini yerine getirmelerini engellediği için işten ayrılmak istiyor.1
İlişkilerin ve iletişimin daha iyi olduğu şirketler %20 daha yüksek üretkenlik, %21 daha yüksek kârlılık ve %41 daha düşük devamsızlık oranına sahiptir.2


1. Dynamic Signal, 2019 Dynamic Signal Study.  2. Wellness Council of America,The ROI on Better Workplace Conversations.

İyi Dinleyiciler ve İletişimciler İş Yerinizin Potansiyelini Açığa Çıkarır

Görüşme Kapasitesi, olumlu ve üretken bir iş yerinin temelidir. Verimsiz görüşmelerde boşa harcanan tüm enerjiyi yeniden yönlendirir. Bu da insanlara ve işletmeye fayda sağlar.

Başarı Hikayesi

TELEKOMÜNİKASYON

Ericsson, Inc

Ericsson'un, Liderlik Programına Görüşme Kapasitesi'ni nasıl dahil ettiğini öğrenin.

Başarı Hikayesini Okuyun

Başlamaya Hazır mısınız?

Çalışanlarınızı etkili bir şekilde yönetip geliştirmeleri için, liderlerinize ihtiyaç duydukları becerileri öğrenmelerinde nasıl yardım edebileceğimizi öğrenmek için bizimle iletişime geçin.

Bizimle İletişime Geçin

İlgili Kaynaklar

Tüm Kaynaklar

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası