PERFORMANS DEĞERLENDİRMELERİNİ İYİLEŞTİRİN

En çok satan kitaplar arasında yer alan Bir Dakika Yöneticisi kitabında, Ken Blanchard ve Spencer Johnson, hedef belirlemenin, takdirin, yeniden yönlendirmenin önemi üzerinde durur. The Ken Blanchard Companies’in yeni programı İlk Yöneticilik Eğitiminde Scott Blanchard, Ken Blanchard ve  koçluk uzmanı Linda Miller, güçlü performans yönetiminin nihai ve önemli bir başka yönüne de odaklanıyor.   Bu program, yeni yöneticilere projeleri ve görevleri başarıyla bitirmeyi öğretiyor.  

Blanchard, “Biz buna Özetleyerek Bitirme Görüşmesi diyoruz. Karmaşık veya resmi değildir;  sonraki işe geçmeden önce projenin, hedefin veya görevin hakkıyla tamamlandığını bildiren görüşmelerdir.”

“Warren Bennis, yöneticiler düşünerek hareket etmelidir demiştir. Yöneticiler ve takımlar hedefe doğru koşarlar. Ancak elde eder etmez,  hedefi onurlandırmadan, kutlamadan ve hatta bir nefes dahi almadan bir sonraki hedefe yönelirler”.

“Özetleyerek Bitirme Görüşmesi, yöneticilere ve bağlı çalışanlara, dönüp başarıları kutlama ve hatalardan ders çıkarma şansı verir.  Yaşananları düşünüp elekten geçirmenin ve bir başka projeye başlamadan önce bilgi edinmenin bir yoludur.”

Blanchard’a göre, Bitirme Görüşmeleri  performans değerlendirme sürecini iyileştirmek için  de kullanılabilir.  Blanchard, performans değerlendirme sürecinin iki kusuru olduğunu söylüyor. İlki değerlendirmeler arasında bırakılan süredir.

“Yılda bir kez geribildirim ile anlamlı bilgi sunmanız ve bu bilgi yönünde insanların harekete geçmesi zordur.  Ancak düzenli yapılan bitirme görüşmeleri, hem yöneticilere hem bağlı çalışanlara öğrendiklerini görüşme alanı yaratır. Harekete geçmeleri ve yılsonuna kadar beklemek yerine hemen değişiklik yapmalarını sağlar.  Zira yılsonuna kadar beklemek çok geç olabilir.

“Geribildirim yılda bir defadan çok daha fazla olmalıdır.  Bu konuda yaptığımız araştırma bulgularına göre, insanlar  %30 daha sık geribildirim almak istiyor.”

Blanchard’a göre, bitirme görüşmeleri ile hem yeni hem deneyimli yöneticiler performans görüşmelerini farklı bir gözle bakabilecekler. Performans görüşmeleri; üstlerin astları değerlendirmesi değildir. Bu,  yan-yana yürüyen bir süreçtir.

“Geleneksel olarak, performans görüşmesi,  çalışanın performansını değerlendirir, yönetici ile çalışanın ilişkilerinin niteliğini değerlendirmez.  Bitirme görüşmesi ise tarafları düşündüren bir ortam yaratır. Böylece her iki taraf da projenin başarısında ya da başarısızlığında kendi rolünü ve katkısını düşünebilir.  Çalışanın hedefi gerçekleştirebilmesi için yöneticinin yaptıklarını veya yapmadıklarını görüşmek için doğru zamandır.  Bize göre, bir yöneticinin asıl görevi çalışanlarının A alması için onlara yardım etmektir— Bu yaklaşım 2009’da,  Blanchard ve WD-40 CEO’su Gary Ridge tarafından yazılan, Helping People Win at Work, kitabında popüler olan bir kavramdır.”

Performans görüşmelerini olumsuz etkileyen ikinci kusur ise bu görüşmelerin ücretlere olan bağıdır.  Performans görüşmesi doğrudan ücrete bağlı olduğunda, tuhaf bir dinamik oluşur ve bu dürüst geribildirimi engeller. Her şeyin rengi değişir.

Blanchard, “Çoğu yöneticinin, çalışanlarının maaş artışları ile ilgili kaynakları kısıtlıdır. Sonuçta yöneticiler,  orta-düşük performans gösteren çalışanlarına değil, en iyi çalışanlarına daha fazla maaş artışı sağlarlar. Bu durum, adil veya dengeli hissettirmeyen bir ortamın oluşmasına neden olur. “diyor.

“Ücretler, adil olmakla ilgili bir meseledir.  Kurumlar çalışanlarına yeterli ödeme yapmalıdır. Böylece çalışanlar emeklerinin adil bir şekilde karşılandığını hisseder.  Görüşmede para meselesi ortadan kalktığında; görüşmenin yüzü değişir. Yüzde birlik bir artış için insanları birbirleriyle yarıştırmak yerine,  onlara başarılı olmalarında yardım etmek ve iş birliği ortamı yaratmak mümkün hale gelir.”

“Yöneticiler ve bağlı çalışanlar,  her önemli projenin sonunda öğrenilenleri ve başarılanları konuşmak için resmi olmayan bitirme görüşmesi yaparsa, daha nitelikli bir ilişkileri olur.  Böylesine bir diyalog yarattığınızda, hedefler netleşir, performans yönetimi iyileşir ve herkes daha üst seviyede performans gösterir.”


İletişimi ve performans değerlendirme sürecini nasıl iyileştireceğinizi öğrenmek ister misiniz? O zaman bu ücretsiz webinarda bize katılın.

 

Performans Değerlendirmelerini Tekrar Düşünün: Özetleyerek Bitirme Görüşmeleri

23 Mart 2016 Çarşamba

TSİ 19:00

Kurumlar performans görüşmelerinin yılda bir defadan fazla olması gerektiğini kabul etmeye başladılar. Bu webinarda, İlk Yöneticilik Programının yaratıcılarından Scott Blanchard, Özetleyerek Bitirme Görüşmelerini tanıtacak. Bu yeni yaklaşım,  görevleri, projeleri ve hedefleri düzenli biçimde bitirme imkânı sunuyor.

İlk Yöneticilik Eğitiminin içeriğinden verdiği örneklerle Blanchard,

  • Performans görüşmelerinin şu anki yapısını inceleyerek sürecin neden yeniden tasarlanması gerektiğini vurgulayacak.
  • Yöneticilerin durumu iyileştirmek için bireysel olarak her gün neler yapabileceğini tanımlayacak.
  • İnsanların performansını notlandırmaya ve değerlendirmeye odaklanmak yerine onlara başarılı olmaları için nasıl yardım edebileceğiniz üzerinde duracak.

Performans görüşmelerinin, toplam performans yönetimi sürecinin yalnızca bir bölümü olmasını nasıl sağlayacağınızı öğrenmek için bu fırsatı kaçırmayın.  Performansı, çalışan bağlılığını ve sonuçları iyileştirmek için kurumunuzdaki iletişimi nasıl artıracağınızı keşfedin.

Kayıt olmak için tıklayın!

 

Etkile Bülten

22.04.2024

Liderlik İçin Vaktiniz mi Yok? İşte Çözüm!

Günümüzde yaşanan en büyük zorluklardan biri, liderlerin gelen günlük talepleri tutarlı, yetkilendirici, faydalı ve anı yakalayan bir şekilde yanıtlamaları.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası