YENİ YÖNETİCİLER İHTİYAÇLARI OLAN EĞİTİMİ ALAMIYOR

İlk liderlik görevlerine adım atarken yeni yöneticiler sorunlu bir süreçten geçer. CEB tarafından yapılan araştırmaya göre ilk kez yöneticilik yapanların yüzde 60’tan fazlası yetersiz performans göstermekte veya işlerinin ilk iki yılında başarısız olmaktadır. Daha kötüsü Harvard profesörü Linda Hill’in yaptığı araştırma ortaya koyuyor ki; zayıf liderlik alışkanlıkları yöneticiliğin ilk yıllarında edinilir ve bu alışkanlıklar kariyerleri süresince yöneticilere köstek olur. 

The Ken Blanchard Companies Başkanı ve “Yeni Yöneticiler için Temel Beceriler” programının yazarlarından Scott Blanchard, “Yalnızca ABD’de her yıl yaklaşık iki milyon Y kuşağı çalışan ilk liderlik rollerine adım atıyor ve bizim yeni yöneticileri ilk liderlik deneyimlerine daha iyi hazırlamamız gerekiyor.” diyor.

“Yeni bir jenerasyon kariyerlerinde ilerliyor ancak ilk kez yöneticilik yapacakların kilit alanlarda ihtiyaç duydukları eğitimi almadıklarını tespit ettik. Bu alanlara iletişim becerileri, yönetici rolüne geçiş ve kişilerarası beceriler de giriyor. Bununla birlikte, hedeflerin nasıl belirleneceği ve başkalarının nasıl yönlendirileceği konularında da yardım almıyorlar. Özellikle de daha önce eş düzey iş arkadaşı oldukları kişileri yönlendirme söz konusu olduğunda zorluk yaşıyorlar. Yaptığımız araştırma, yeni yöneticilerin yalnızca yüzde 39’unun eğitim aldığını söylüyor. Üstelik yalnızca yüzde 34’ü mentörlük aldığını belirtirken sadece yüzde 31’i koçluk aldığını bildiriyor.  Sonuç olarak anket yaptığımız kişilerin yarıdan fazlası ilk yöneticilik rollerine hazır olmadıklarını ifade ediyor.”

“Yeni yöneticiler, açık hedef belirlemekte, işler yolunda gittiğinde doğru davranışı pekiştirmekte veya işler yolunda gitmediğinde insanları etkin bir biçimde yönlendirmekte zorlandıklarında toplam performans düşer. Bağlı çalışanlar yeni yöneticilerini pek görmez, görseler bile toplantıların yararlı olduğunu hissetmezler. Etkin olmayan bir yöneticiye sahip olmak pek çok açıdan kötüdür. Yönetici açısından kendi kazdığınız kuyuya düşersiniz ve çıkmak için kötü alışkanlıklar edinirsiniz. Yetersiz becerilere sahip bir lider tarafından yönetilen insanlar açısından ise sadece moral, özgüven ve esenlik hissi zedelenmez, aynı zamanda kişinin kurum hakkındaki fikirleri ve performansı da etkilenir. İnsanların yöneticiyle kötü bir tecrübesi olursa, yöneticiyi o pozisyona getiren şirkete olan inançları da sarsılır.”

Bu konuyla ilgili olarak Blanchard, “kurumların ilk kez yöneticilik yapacaklar için olan eğitimleri planlarken iki alana odaklanmaları gerekiyor: iletişim becerileri ve iş ile ilgili yönetim görüşmeleri.

“Dinleme, Sorma, Kendi Açısından Gerçekleri Söyleme ve Güvendiğini İfade Etme gibi iletişim becerileri için  “Liderler için Koçluğun Temelleri” programından faydalanıyoruz.  Daha sonra yeni yöneticiler için temel olduğunu düşündüğümüz dört görüşme türü üzerinde duruyoruz.  Bu görüşmelerden üçü babamın Yeni Bir Dakika Yöneticisi Kitabından geliyor.”

“Öncelikle, Hedef Belirleme Görüşmeleri var. Bu görüşmeler, hedeflerle ilgili açık bir biçimde anlaşmaya varmak ve iyi bir başlangıç için yapılır.  Görüşme sonucunda hem kişinin tam olarak yapacaklarını anladığından hem de hedeflerini önemsediğinden emin olursunuz.”

“İkinci görüşme türü ise işler yolunda gittiğinde yapılan Takdir Görüşmeleri’dir. Bu görüşmeler doğru davranışları pekiştirmek içindir.”

“Üçüncü görüşme ise işler ters gittiğinde yapılır. Bazen insanlar beklentileri yerine getiremez ve hedeflerine giden yoldan saparlar. Yeni yöneticilere, benzer durumlarda kullanabilecekleri Yeniden Yönlendirme Görüşmelerini öğretiyoruz. Bu görüşmeler yöneticilere ortam, fırsat ve bazen de “İşler yolunda gitmiyor, ne düşünüyorsun?” demek için cesaret verir. İster hedefleri yeniden belirlemek gereksin, isterse destek veya rehberlik sağlanması gereksin, amaç performansı tekrar yoluna koymaktır.

 “Son görüşme ise yeni eklediğimiz “Toparlama Görüşmesi’dir. Bu görüşme projeleri bitirmek için yapılır ve her iki tarafa başarıyı kutlamak, umut edildiği gibi başarılı gitmeyen alanları fark etmek ve tüm yaşanılanları sindirmek için fırsat verir.”

 

GÜNÜMÜZDE  MUTLAKA EDİNİLMESİ GEREKEN ÖNEMLİ BECERİLER

Blanchard’ın hedefi yeni yöneticilerin görüşmelerde başarı oranlarını artırmak.

“İş ilişkilerimiz yaptığımız görüşmelerin kapsamında yürütülür. Çalışanınızla yaptığınız her bir etkileşim ilişkinizi pozitif veya negatif bir yönde şekillendirir. Bir ilişkinin niteliğini belirleyen şimdiye kadar gerçekleşmiş farklı türdeki tüm görüşmelerdir.”

“Çoğu yönetici duygusal görüşmeleri iyi bir biçimde nasıl yürüteceklerini bilmez ancak duyguların ve hayal kırıklıklarının iş yerinde oluşması doğaldır. İyi liderler, zor zamanlarda bile yararlı görüşmeleri nasıl yapacaklarını bilir. Gidişattaki farklılıkları sezebilir, açıklık sağlayabilir ve ilerleyerek meseleyi halledebilirler.

Bu dört görüşmeyi nasıl yürüteceğinizi öğrendiğinizde, tüm diğer görüşmeleri yürütecek becerilere sahip olduğunuzu göreceksiniz.  Bu görüşmeler, yeni yöneticilere şu andan itibaren üzerine koyup geliştirebilecekleri temel becerileri kazandırır.”

 


Yeni yöneticilerinizin hızlı bir başlangıç yapmasını sağlayacak eğitim programını nasıl yaratacağınızı öğrenmek ister misiniz? O zaman bu webinarda bize katılın!

 

Yönetime Giriş: Yeni Yöneticiler için Liderlik Programı Oluşturmak

 
28 Eylül 2016
TSİ 19:00

Yeni Yöneticiler için Temel Beceriler programının yaratıcılarından Scott Blanchard’a katılarak, yeni yöneticilerin uzmanlaşması gereken beceriler ve teknikleri öğrenin. Yeni programdan yola çıkarak Blanchard aşağıdaki konular üzerinde duracak:

  • Tüm yeni yöneticilerin karşılaştığı üç zorluk: Kendini yönetmek ve başkalarını yönetmek, eş düzey iş arkadaşlığından yönetici pozisyonuna yükselmek, teknik becerilerin yanı sıra iletişim becerilerini de geliştirmek.
  • Yeni yöneticilerin uzmanlaşması gereken dört görüşme: hedef belirleme, takdir, yeniden yönlendirme ve toparlama
  • Yeni yöneticilerin geliştirmesi gereken dört iletişim becerisi—dinleme, sorma, gerçekleri söyleme ve güvendiğini ifade etme

Çalışan rolünden yönetici rolüne yükselmek heyecanlı olduğu kadar zordur. Çalışanlarınızın ilk yöneticilik deneyimlerine iyi bir şekilde başladıklarından emin olun. Yeni yöneticilerinizin başarılı olması için gereken temel eğitim unsurlarını keşfedin.

Kayıt olmak için tıklayınız!

Etkile Bülten

22.04.2024

Liderlik İçin Vaktiniz mi Yok? İşte Çözüm!

Günümüzde yaşanan en büyük zorluklardan biri, liderlerin gelen günlük talepleri tutarlı, yetkilendirici, faydalı ve anı yakalayan bir şekilde yanıtlamaları.

Devamı

BÜLTENİMİZE KAYIT OLUN

captcha

Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya özellikleri sağlamak ve trafiğimizi analiz etmek için kullanılmaktadır. “Kabul Et” seçeneği ile tüm çerezleri kabul edebilirsiniz veya “Çerez Ayarları” seçeneği ile ayarları düzenleyebilirsiniz. Çerez Politikası